preskoči na sadržaj

Osnovna škola Sveti Petar Orehovec

Login
Jelovnik u školskoj kuhinji

 

 

Projekt "Kaj naš moderni"

 

Virtualna priredba 

 

Vozni red autobusa 2023./2024.

 

Hrvatski jezični portal

Sigurnost prilikom potresa

Blog projekta S.O.S.

Blog projekta Erasmus+

"Mali novinari danas -

odgovorni digitalni građani

sutra"

Blog projekta Erasmus+

Bontončić

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 30. 8. 2017.

Ukupno: 540050
Ovaj mjesec: 3681
Ovaj tjedan: 838
Danas: 13
Raspored zvona

1. 8:00 - 8:45 

2. 8:50 - 9:35

3. 9:45 - 10:30

4. 10:40 - 11. 25

5. 11:30 - 12:15

6. 12:20 - 13:05

7. 13:10 - 13: 55

 

0. 12: 20 - 13:05

1. 13:15 - 14:00

2. 14:05 - 14:50

3. 15: 00 - 15:45

4. 15:55 - 16:40

5. 16:45 - 17:30

6. 17:35 - 18: 20

 

Odlazak autobusa:  13:10

                                14:00

                                18:25

 

 

vijesti...vijesti...
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Knjižničarka Lesički na Islandu pohađala Erasmus+ tečaj o PBL metodi
Autor: Stojanka Lesički, 28. 7. 2023.

Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka u OŠ Sveti Petar Orehovec, na Islandu je od 16. do 22. 7. 2023 sudjelovala na Erasmus+ tečaju o Project based learning metodi. Ta bi se metoda najjednostavnije mogla opisati kao učenje kroz projekte zasnovano na postavljanju pitanja odnosno istraživanju problema koji privlače pažnju učenika. Učitelji u tom procesu  imaju savjetodavnu ulogu, a učenici umjesto pamćenja sadržaja iz udžbenika  tragaju za znanjem u stvarnim životnim situacijama. 

Više pod OPŠIRNIJE i u rubrici Erasmus+ KA121 Rights now! – Mobilnosti učitelja


U islandskim školama učenici sve više uče kroz projekte jer je moto islandskog obrazovnog sustava learning by doing, odnosno učenje kroz rad. Zagovornici takvog načina učenja su i umirovljena profesorica islandskog sveučilištu Lilja M. Jónsdóttir te Thorleifur Orn Gunnarsson, učitelj u školi Langholtsskoli  te izvanredni profesor na islandskom sveučilištu. Oni su vodili tečaj na kojem su polaznicima prenijeli svoja iskustva u poučavanju kroz projekte. Prema njihovom iskustvu takav način istraživačkog učenja znatno više angažira učenike i pruža im mogućnost kritičkog razmišljanja. No, upozorili su da je vrlo važno da tema projekta bude ono što doista zanima učenika jer to će uvećati njihovu unutarnju motivaciju za angažmanom i odgovornost za proces učenja.  

Zato je dosta vremena na tečaju posvećeno metodi Negotiating the curriculum odnosno dogovaranja o kurikulumu. U tom procesu učenici kroz usmene ili pismene metode najprije pojedinačno, zatim u grupama iznose svoje ideje o temi projekta. Ideje se potom usuglašavaju, a učitelj savjetima pomaže kako bi se tema projekta strukturirala kao problem koji treba ponuditi rješenja. Neka od važnih pitanja kojima učitelj usmjerava proces su:  Što znate o temi…? Što biste još željeli znati…? Gdje možete pronaći informacije? Kako ćete prezentirati istraživanje?  Učenici istražuju u grupama te ovakav način rada  potiče suradnju, a priliku za kritičko mišljenje učenici imaju i tijekom predstavljanja rezultata jer je vršnjačko vrednovanje obavezan dio završne faze projekta koji traje po nekoliko mjeseci.

Naravno, prilikom predstavljanja, ali i u različitim fazama, projekt vrednuju i učitelji, ali ne brojčanim ocjenama jer u islandskim osnovnim školama ih nema.  Opisno se ocjenjuje  ostvarenje sljedećih ključnih kompetencija: izražavanje i komunikacija; kreativno i kritičko razmišljanje, nezavisnost i suradnja; korištenje medija i informacija; odgovornost i procjena vlastitog znanja.

Predavači su pojasnili da su navedene kompetencije usklađene s temeljnim  stupovima islandskog obrazovanja, a to su pismenost u najširem smislu, obrazovanje za održivost, jednakost, zdravlje i dobrobit, demokracija i ljudska prava te kreativnost. Te osnovne težnje njihovog obrazovanja uočljive su i kroz predmetni kurikulum kojeg u osnovnim školama čine slijedeći predmeti: islandski jezik, danski i engleski, prirodne znanosti, društvene znanosti, sport, plivanje, umjetnost, tekstil, domaćinstvo i obrada drveta. Građanski odgoj uključen je zajedno sa zemljopisom, povijesti i religijskom kulturom u društvene znanosti, ali je i sastavni dio  svih ostalih predmeta, odnosno kao i kod nas je međupredmetna tema.

Polaznici tečaja imali su priliku posjetiti dvije islandske škole te su se uvjerili da su škole i opremljene tako da učenicima omogućuju ostvarenje kreativnosti i ostalih spomenutih težnji islandskog obrazovanja. Između ostalog imaju odlično opremljene prostore u kojima učenici uče kuhati, prati rublje, raditi s drvetom i tekstilom.

Valja napomenuti da osnovne škole na Islandu traju 10 godina, a započinju u dobi od 6 godina te da učenici od 8-10 razreda imaju mogućnost birati 15 posto tjedne nastave. Neke od aktivnosti koje mogu birati su: sport, španjolski jezik, pletenje, šminkanje, financije, popravak automobila i oblikovanje metala.

Specifičnosti islandskog obrazovnog sustava su i svakodnevna 20 minutna aktivnost čitanja na početku nastave i to sadržaja po željama učenika te ljetne radne škole, no tim će temama biti posvećeni zasebni članci.

Tijekom boravka na Islandu knjižničarka Lesički je posjetila i neke od prirodnih znamenitosti ove predivne otočne države u kojoj živi svega 350.000 stanovnika.  Posebno su je oduševili slapovi Gullfoss i Seljalandsfoss.

Objavljeni prilozi u medijima:  

Skole.hr

Kraća verzija članka:

Prigorski radio

Prigorski.hr

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju