Škole hrabrosti



Administrator rubrike je koordinatorica projekta Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka.
Projekt “Škole hrabrosti” sufinancira EU. Stavovi i mišljenja izraženi ovdje, isključivo su stavovi Hrabrog telefona i ne odražavaju nužno stavove Europske unije ni Europske izvršne agencije za edukaciju i kulturu. Ni Europska unija niti Europska izvršna agencija za edukaciju i kulturu, ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Rezultati fokus grupa
23. 6. 2025.
Osim naših učenika u radu fokus grupa sudjelovali su i učenici iz preostalih 13 partnerskih škola. Fokus grupe održane su u travnju 2025., a održano je 8 fokus grupa s učenicima/icama od 1. do 8. razreda s ciljem prikupljanja relevantnih informacija potrebnih za izradu programa prevencije poteškoća mentalnog zdravlja za učenike/ce od 1. do 8. razreda osnovne škole.
Specifični ciljevi fokus grupa:
- Samoregulacija emocija – istražiti kako djeca prepoznaju, razumiju i izražavaju svoje emocije, te kako se nose s emocionalnim izazovima u svakodnevnom životu i koje tehnike koriste za suočavanje s osjećajima.
- Razumijevanje potreba i izazova – istražiti kako djeca doživljavaju vlastito mentalno zdravlje, koje stresore prepoznaju i kako se nose s njima, traže li pomoć kada je potrebna. Saznati što djeca misle o postojećoj podršci u školi vezanoj uz emocionalno zdravlje (npr. postoji li otvorenost za razgovor o emocijama i osjećajima s učiteljima/cama, stručnim suradnicima/ama ili prijateljima/cama).
- Identifikacija zaštitnih i rizičnih faktora – prepoznati okolnosti, osobine i iskustva koja potiču dobrobit djeteta kao i one koje povećavaju vjerojatnost razvoja emocionalnih i ponašajnih teškoća.
- Unapređenje programa prevencije – dobiti povratne informacije koje mogu pomoći u razvoju školskih ili izvanškolskih programa za jačanje socio-emocionalnih kompetencija, u skladu s potrebama djece.
- Osnaživanje djece – dati djeci glas u diskusiji o temama koje ih se tiču, što samo po sebi može imati pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i osjećaj uključenosti.,
Prikupljeni podaci bit će temelj za razvoj programa prevencije poteškoća mentalnog zdravlja koji će se krenuti provoditi u 14 osnovnih škola u Hrvatskoj u školskoj godini 2025. /2026.
Program će uključivati 16 radionica, po dvije za svaki razred osnovne škole, s ciljem obuhvaćanja najmanje 5.000 učenika/ica. Uz to, učenici 4. i 7. razreda proći će dodatne radionice o korištenju savjetodavne telefonske linije i online chata Hrabrog telefona – sigurnih mjesta gdje djeca mogu anonimno potražiti podršku.
Ključne vještine koje će se razvijati:
- emocionalna pismenost,
- komunikacijske i socijalne vještine,
- strategije suočavanja sa stresom,
- samosvijest i donošenje odgovornih odluka.
Radionice bi trebale sustavno razvijati emocionalnu pismenost kod djece, kako bi naučili prepoznavati i izražavati svoje emocije i osjećaje na zdrav način te upravljati stresom i frustracijama. Također, važno je raditi na jačanju samopouzdanja i samopoštovanja, što doprinosi otpornosti na negativne utjecaje i vršnjački pritisak. Socijalne vještine i pozitivna komunikacija ključne su za izgradnju kvalitetnih odnosa i rješavanje sukoba bez nasilja. stvaranjem sigurnog i podržavajućeg školskog okruženja, djeca osjećaju pripadnost i prihvaćenost, što smanjuje osjećaj usamljenosti i anksioznosti.
Ovi su prioriteti jasno vidljivi iz nalaza fokus grupa i bit će usmjerenje prilikom izrade radionica, kako bi se na učinkovit način podržala psihološka dobrobit učenika/ca tijekom cijelog osnovnog školova
Projekt “Škole hrabrosti” ima snažan fokus na osnaživanje djece – davanjem prostora da govore o vlastitim iskustvima, potiče se njihovo samopouzdanje, osjećaj uključenosti i odgovornosti za vlastito mentalno zdravlje.
Izvještaj o provedenim fokus grupama i glavnim nalazima možete preuzeti ovdje: Rezultati fokus grupa_Škole hrabrosti
Stavovi i mišljenja izraženi ovdje, isključivo su stavovi Hrabrog telefona i ne izražavaju nužno stavove Europske unije, ni Europske izvršne agencije za edukaciju I kulturu. Ni Europska unija, niti Europska izvršna agencija za edukaciju i kulturu, ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
Video konferencija – dogovorene teme radionica – 10. 6 2025.
Četvero naših učenika sudjelovalo u radu fokus grupa
25. 4. 2025.

David Knezić, Leon Zgorelec, Petra Paček i Jakov Benčak sudjelovali su u radu fokus grupa projekta Škole hrabrosti. Fokus grupe održane su online 23. i 24. travnja. Učenici su iznosili svoja mišljenja o problemima s kojima se oni i njihovi vršnjaci suočavaju u školskom, obiteljskom i online okruženju.
Mišljenja učenika bit će uskoro predstavljena Dječjem savjetodavnom odboru kojeg čini po jedan učenik iz svake od 14 partnerskih škola, a nakon toga stručnjaci uključeni u projekt pripremit će radionice koje će se od iduće školske godine provoditi po školama. Za provođenje radionica bit će zaduženi razrednici partnerskih škola.

Školski odbor potvrdio Politiku zaštite djece
21. 3. 2025.

Jedan od važnih partnerskih zadataka u okviru projekta Škole hrabrosti je uspješno završen. Naša škola donijela je svoju Politiku zaštite djece.
Politika naše škole usvojena je 20. 3. 2025. na sjednici Školskog odbora, a prethodno se o njoj raspravljalo na Učiteljskom vijeću te Vijeću roditelja.
U našoj Politici istaknuli smo da nam je potrebna zato što su djeca fizički i psihički nezrelija od odraslih, što ih čini posebno ranjivima na različite oblike zlostavljanja, zanemarivanja i eksploatacije te ona mogu biti manje svjesna što je nasilje i koja su njihova prava.
Cijeli dokument u skladu s prijedlogom Hrabrog telefona, objavljen je na mrežnoj stranici škole i dostupan je na sljedećoj POVEZNICI.
Naša škola s Hrabrim telefonom sudjeluje u projektu o mentalnom zdravlju djece
30. 1. 2025.

ola partner je Udruzi Hrabri telefon u dvogodišnjem projektu (1. 1. 2025. – 31. 12. 2026.) “Škole hrabrosti” koji će se baviti mentalnim zdravljem djece. Projekt je sufinanciran iz EU, a u njemu uz našu školu, kao jedinu predstavnicu Koprivničko-križevačke županije, sudjeluje još 13 škola iz cijele Hrvatske. Za sudjelovanje u projektu prijavilo se 250 škola te smo ponosni što smo među izabranih 14.
Glavni ciljevi projekta su razvijanje sveobuhvatnog programa prevencije poteškoća mentalnog zdravlja u osnovnim školama te osiguravanje održivosti programa kroz aktivno uključivanje djece, roditelja i škola. Projekt će se ostvarivati kroz niz aktivnosti, a jedna od najvažnijih je izrada priručnika s radionicama na teme zaštite mentalnog zdravlja djece. Radionice će pripremiti stručnjaci, a u izboru tema na koje će se fokusirati radionice presudnu ulogu imat će učenici, ravnatelji, stručni suradnici i učitelji iz 14 partnerskih škola. Njihova svjedočenja o problemima u školama, mišljenja i sugestije bit će ustanovljena kroz fokus grupe. Zasebne fokus grupe (8 njih) bit će organizirane s učenicima, a zasebne (6 njih) s ravnateljima, stručnim suradnicima i učiteljima. Važno će biti i mišljenje Dječjeg savjetodavnog odbora u kojem će sudjelovati učenici iz svih škola. Nakon kreiranja priručnika, planirana je edukacija školskog osoblja te ravnatelja. Radionice će nakon edukacija provoditi razrednici, a u neke aktivnosti bit će uključeni i roditelji. Svaka je škola obavezna provesti najmanje dvije aktivnosti s roditeljima.
Svih 14 škola obavezno je diseminirati aktivnosti koje će provoditi tijekom projekta, a sve aktivnosti bit će zabilježene na mrežnoj stranici projekta koju će pokrenuti Hrabri telefon.
Očekuje se da će se kroz projekt utjecati na podizanje svijesti o prepoznavanju poteškoća mentalnog zdravlja te da će i sama djeca bolje prepoznati rane znakove poteškoća kod sebe i bliskih osoba te znati kome se obratiti za pomoć i podršku. Očekuje se i da će se povećati otpornost djece na suočavanje sa stresorima te prilagodljivost izazovnim situacijama. Također i smanjenje stigme povezane s mentalnim poteškoćama, ali i da će djeca bolje razumjeti vlastite potrebe i načine kako ih ispravno zadovoljiti.
Partneri okupljeni u projektu očekuju i da će projekt dugoročno utjecati na poboljšanju kvalitetu mentalnog zdravlja tijekom odrastanja i odrasle dobi kako bi djeca ostvarila puni potencijal u svakoj fazi života i mogli imati ključnu ulogu u društvu u kojem odrastaju.
Partneri u projektu su: Osnovna škola Antuna Mihanovića, Petrovsko; Osnovna škola Augusta Šenoe, Gundinci, I. osnovna škola Bjelovar, Osnovna škola Borovje, Zagreb, Osnovna škola Eugena Kumičića, Slatina, Osnovna škola Eugena Kumičića, Velika Gorica, Osnovna škola Grohote, otok Šolta, Osnovna škola Ivan Goran Kovačić, Velika, Osnovna škola Jelsa, otok Hvar, Osnovna škola Kantrida, Rijeka, Osnovna škola Sveti Petar Orehovec, Osnovna škola Tenja, III. osnovna škola Varaždin, Osnovna škola Vladimir Nazor, Komletinci.
Ukupna vrijednost projekta je 250.333,89 eura, a partnerskim školama će za aktivnosti u školama biti dodijeljen iznos od 1.605 eura.