Na kraju nastavne godine osim uspjeha u učenju za svakog učenika utvrđuje se i uspjeh učenika u vladanju na temelju kojeg se donosi ocjena vladanja.
Ocjena vladanja donosi se prema Kriterijima vladanja koji su primjenjivi na sve učenike od 1. do 8. razreda.
Vladanje učenika može biti dobro, loše ili uzorno. Pritom je važno naglasiti da ocjena dobar predstavlja osnovnu razinu vladanja.
Ponekad roditelji smatraju da su učenici koji imaju dobro vladanje kažnjeni, odnosno da im je vladanje “smanjeno”.
No, ocjena vladanja nije kazna ili nagrada. Ocjena vladanja je odraz ponašanja učenika, a uključuje četiri komponente – odnos prema radu, odnos prema učenicima, odnos prema učiteljima, ostalim djelatnicima i odraslima te odnos prema školskoj imovini te društvenom i prirodnom okružju.
Ocjenu vladanja predlaže razrednik koji procjenjuje ponašanje učenika po sastavnicama svakog pojedinog područja i iznosi je Razrednom vijeću. Razredno vijeće može ocjenu vladanja potvrditi ili opovrgnuti, tj. predložiti drugačiju ocjenu vladanja, a odluka se donosi glasanjem članova Razrednog vijeća. Razredno vijeće čine učitelji koji održavaju nastavu u određenom razredu.
Nakon što je ocjena vladanja donesena na Razrednom vijeću, roditelj ima pravo u roku od 2 dana uložiti žalbu na ocjenu vladanja odnosno podnijeti zahtjev za preispitivanje ocjene vladanja ako nije zadovoljan. Zahtjev se podnosi Učiteljskom vijeću koje čine svi učitelji, stručni suradnici i ravnatelj škole. Učiteljsko vijeće razmatra primljene zahtjeve i donosi odluku glasanjem te može ocjenu vladanja potvrditi ili izglasati izmjenu ocjene vladanja.
Dakle, ocjenu vladanja predlaže razrednik, donosi je Razredno vijeće, a potvrđuje je Učiteljsko vijeće, koje je održano 18. lipnja 2025. godine.
Ocjena vladanja donosi se za školsku godinu koja je u tijeku. Prethodne ocjene vladanja ne utječu na aktualnu ocjenu vladanja. Buduće ocjene vladanja ne ovise o prethodno izrečenima.
Kriteriji vladanja primjenjivi su na sve učenike od 1. do 8. razreda, što znači da i učenici u 1., 2., 3. i 4. razredu mogu imati dobro, loše ili uzorno vladanje.
Ne podrazumijeva se da svi učenici imaju uzorno vladanje.
Ocjena vladanja dobar predstavlja osnovnu razinu vladanja.