INDIVIDUALNE ERASMUS+ MOBILNOSTI
GOSTOVANJE EKSPERTA – LILJANE JOVIČIĆ KACAROV
28. 10. 2025.
Razmjena iskustava u nastavi njemačkog: Učiteljica iz Srbije gostovala u našoj školi
Protekli tjedan, od 20. do 24. listopada, u našoj školi gostovala je Ljiljana Jovičić Kacarov, profesorica njemačkog jezika iz Osnovne škole „Momčilo Nastasijević“ iz Gornjeg Milanovca (Srbija). Ovo gostovanje realizirano je zahvaljujući Erasmus+ programu koji uz individualne mobilnosti učitelja omogućava i pozivanje eksperta u školu. U našoj školi ovu mogućnost iskoristili smo jer učitelji stranih jezika zbog privatnih obaveza nisu mogli ići na strukturirane tečajeve u inozemstvo, a Erasmus+ planom predvidjeli smo usavršavanje učitelja stranih jezika.
Aktivnosti učiteljice Jovičić Kacarov bile su usmjerena na razmjenu iskustva, suvremene metode rada i odgovornu upotrebu digitalnih alata u nastavi. Po nekoliko sati gošća je provela je na nastavi sa svakom od naše tri učiteljice njemačkog jezika i to u matičnoj školi te područnim školama Fodrovec i Bočkovec. Promatrala je nastavu naših učiteljica, ali je i sama održala nekoliko sati te je pokazala kako se pametna ploča može koristiti u kombinaciji s vizualnim sadržajima i interaktivnim igrama.
Na održanim satovima osobito je nastojala prenijeti svoj stil rada koji se odlikuje poticanjem učenika na usmenu komunikaciju, timski rad i razmjenu mišljenja kroz kratke zadatke, kvizove i digitalne igre. Učenicu su učiteljicu Jovičić Kacarov dobro prihvatili i bili su vrlo aktivni na nastavi. Gostujuća učiteljica istaknula je da u svoju školu nosi nova iskustva vezana za nastavu u kombiniranim odjeljenjima. U svojoj učiteljskoj karijeri ona nije imala priliku predavati u kombiniranim odjeljenjima i istaknula je kako je takav oblik rada vrlo zahtjevan.
Nakon svakog nastavnog dana gošća je s kolegicama analizirala provedene aktivnosti. U fokusu su bile rasprave o korištenju digitalnih alata, ali ne kao cilj sam po sebi, već u svrhu podrške učenju, komunikaciji i kreativnosti. Evaluacijom gostovanja eksperta utvrđeno je da su učiteljice bile zadovoljne organizacijom i strukturom petodnevnog programa, ali smatraju da bi za opsežniju razmjenu iskustva i problema u radu trebalo duže vremensko razdoblje.