MOBILNOST UČITELJICE TANJE MALTAR

29. 7. 2024.

Učiteljica Tanja Maltar bila na Erasmus+ mobilnosti na Tenerifima

„Život je bolji na Kanarskim otocimaˮ  (njihovo geslo)

Učiteljica OŠ Sveti Petar Orehovec, Tanja Maltar Okun, pohađala je tečaj Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History koji se održao od 8. do 13. srpnja na Kanarskom otoku – Tenerife. Tečaju su prisustvovali učitelji iz Portugala, Austrije, Mađarske, Njemačke, Belgije, Slovenije, Cipra, Latvije, Estonije, Finske, Poljske, Češke, Irske i ostalih zemalja pod vodstvom  Dr. sc. Petre Mundy, direktorice tečaja i troje profesora asistenata: Maje Balcerzyk, Dominica Kauffmana i Sheryn Moon.

Obzirom da je u suvremeno doba iznimno teško prirodoslovne nastavne sadržaje približiti učenicima i zainteresirati ih za rješavanje problemskih zadataka navedeni tečaj čini se pravo rješenje problema uz svoju bogatu ponudu izvannastavnih aktivnosti za sudionike kao i drugačijih načina pristupa nastavnim sadržajima i učenicima. Cilj tečaja bio je shvatiti principe eksperimentalnog, iskustvenog učenja te ih biti u mogućnosti primijeniti u njihovu kontekstu; učiniti nastavne sadržaje pristupačnijima učenicima s različitim sposobnostima i potrebama; iskusiti „učenje na otvorenomˮ i osvrnuti se na potencijalne dobrobiti i izazove takvog učenja; doživjeti „živu povijestˮ učenjem drevnih praktičnih vještina i oživljavanjem povijesti; cijeniti fascinantnu prirodnu povijest i bogatu kulturnu baštinu Kanarskih otoka raznovrsnim izlascima na teren, u prirodu, šetnjama i izletima.

Kako se tečaj održao na engleskom jeziku, polaznici su imali prilike poboljšati svoje znanje iz engleskog jezika, napose u govoru, interakciji i izvedbi. Kroz tečaj su se isto tako mogle poboljšati metode rada i organizacije u nastavi zahvaljujući problemskim zadatcima koji su bili pravi izazov za polaznike tijekom tečaja, vještine komunikacije međusobnom suradnjom kao i oplemeniti interkulturalne kompetencije – znanje o ostalim kulturama i običajima uz interakciju s kolegama iz cijele Europe

Voditelji su tečaj provodili kroz razne interesantne aktivnosti, tjelesne vježbe i igre („icebreaker activitiesˮ) kojima su se sudionici s minimalnim verbalnim, a maksimalnim tjelesnim izražavanjem međusobno upoznavali i formirali grupe prema sličnim osobnostima i interesima. Tri voditelja izmjenjivala su se u predavanjima i vođenjima terenske nastave, a vezanim uz povijest Kanarskih otoka s naglaskom na vulkanske aktivnosti i bioraznolikost što je količinu informaciju učinilo lakšom za pamćenje i povezivanje zbog dinamičnosti. Također, pojašnjene su višestruke inteligencije koje se manifestiraju u svakome od nas u različitim omjerima te su sudionici procjenjivali zastupljenost svake od inteligencija u sebi. Prilikom predavanja izmjenjivale su se brojne aktivnosti kao što su pisanje pjesama, recitiranje, gluma, crtanje i sl. 

Svakodnevne redovite jutarnje vježbe, meditacija i joga uvelike su pomogle u aktivnostima koje su slijedile u ostatku dana. Za vrijeme terenske nastave u Museo de Naturaleza y Arqueologia u gradu Santa Cruz de Tenerife istraživalo se muzej na znatno interesantniji način koristeći aplikaciju Goosechase na kojoj su se nalazila pitanja i zadatci koji su sudionike vodili kroz muzej i „natjeraliˮ otkriti odgovore istražujući po muzeju. U glavnom gradskom parku moglo se prisustvovati predstavljanju aboridžina odnosno njihovoj misterioznoj kulturi, vještinama i skokovima kopljima (Salto de Pastor) te naučiti na koje se sve načine koplje može koristiti kao pomoć u tropskim kišnim šumama. Isto tako se moglo slušati i učiti „zviždući jezikˮ aboridžina – njihov međusobni način sporazumijevanja te sami praktično isprobati sve što je bilo prikazano.

Nadalje, pri posjeti visokom planinskom lancu Anaga (mjestu Taganana) kroz igre, slagalice pojmova i slika te glumu u skupinama učilo se o kulturi kraja, raznolikosti Kanarske flore i faune, kultivaciji vinove loze te povijesti sela na planinskom lancu. Sudionici su glumili događaje iz prošlosti Taganane, davali prijedloge za bolji razvoj Taganane koja je fizički odijeljena od ostalih razvijenih gradova otoka i u blizini posjetili najpoznatije plaže od crnog vulkanskog pijeska – Playa de Benijo i Playa del Roque de las Bodegas. Sudionici su imali priliku isprobati tipičnu vrlo ukusnu kanarsku hranu i piće u tradicionalnom restoranu u Santa Cruz de Tenerife.

Na terenskoj nastavi „Život na obaliˮ putovalo se na obalni prirodni rezervat Malpaís de Güímar gdje je svaki sudionik pronalazio određenu formaciju vulkanske stijene (magmatski nanos, obalnu spilju, lavu i sl.) te su se mogle istražili stare tehnike ribolova i skupljanja soli iz slanih ravnica nakon čega se razgledao botanički vrt u Güímaru te piramide.

Prilikom posjeta najpoznatijem vulkanu u El Parque Nacional Del Teide sudionici su istraživali vegetaciju i najpoznatije stijene i vulkanske formacije na preko 3.700 m nadmorske visine, posjetili muzej sa stijenama te gledali dokumentarni film vezan uz prošlost i budućnost vulkana El Teide.

Posljednja terenska nastava bila je posjet poznatim sjevernim gradovima Tenerifa: La OrotavaPuerto de la CruzIcod de los Vinos i Garachico gdje su se kušali tradicionalni kanarski napitci, džemovi i ostala jela, posjetile plantaže banana, avokada, manga i obišla tradicionalna kanarska kuća-muzej starih balkona što je sudionicima proširilo vidike o načinima i uvjetima potrebnim za uzgoj tropskog voća dok se u tradicionalnoj kanarskoj kući u potpunosti mogao iskusiti život iz prošlosti na Kanarima i način na koji su ljudi funkcionirali. Svaki dan po završetku aktivnosti sudionici se vraćaju teoretskom dijelu nastave na način da promišljaju o svojim osjećajima i izražavaju ih kroz tri riječi te zaključuju koje su od višestrukih inteligencija kroz dan najviše koristili.

Posljednjeg dana tečaja, prije podjele diploma, sudionici su u grupama prikazali proživljene događaje i naučene nove pojmove kroz tjedan (crtežima, pjesmama, recitiranjem, igrom, plesom, igrokazom i sl.) u koje je svaka grupa uložila puno kreativnosti i rada. Nakon podjele diploma uslijedilo je međusobno pozdravljenje i pomalo sjetan povratak sudionika kućama s njihovim geslom u mislima: „Život je zaista bolji na Kanarskim otocima.

Objave u medijima: 

Prigorski.hr

Epodravina

Skole.hr  

22. 10. 2024.

Diseminacije učitewljice Maltar Okun na ŽSV biologa

U ponedjeljak, 21. listopada 2024. godine učiteljica prirode i biologije Tanja Maltar Okun na Županijskom stručnom vijeću biologa u OŠ „Đuro Ester“ u Koprivnici održala je diseminaciju Erasmus + projekta na temu „Život je bolji na Kanarskim otocima“.

Prezentiranjem je predstavila aktivnosti koje su provedene u razdoblju trajanja edukacije (8. srpnja do 13. srpnja) te način evaluacije istih. Upoznala je sudionike s načinom života, prirodno-geografskim značajkama Kanarskih otoka (tropske kišne šume, vulkani i plaže od vulkanskog pijeska) te raznolikošću zdrave hrane kojom obiluju otoci kao što su morski plodovi, avokada, banane, manga i sl.

Također preporučila je najvažnije lokacije na otocima Tenerife i La Palma koje bi trebalo posjetiti kako bi se oni istinski doživjeli – ronjenje, promatranje kitova, planinarenje na El Teide, najpoznatije plaže i šume, nacionalni parkovi, dolina leptira, „Kanarska kuća“ i najpoznatija zvjezdarnica na svijetu.

MOBILNOST KNJIŽNIČARKE STOJANKE LESIČKI

4. 7. 2024.

Knjižničarka Lesički u Pragu učila o umjetnoj inteligenciji 

Sve je izazovnije raditi u školama jer tehnologija napreduje iz dana u dan te se  učitelji i stručni suradnici moraju konstantno usavršavati. Brojne mogućnosti usavršavanja omogućava Erasmus+ program, a priliku da nove kompetencije o umjetnoj inteligenciji stječe na tečaju u Pragu iskoristila je Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka. Njena mobilnost financirana je iz Erasmus+ projekta “Čitaj da ne ostaneš bez riječi”.  

Tečaj pod nazivom “ChatGPT and Basic AI Tools” bio usmjeren na mogućnosti korištenja umjetne inteligencije u obrazovanju. Budući da učenici u rješavanju nekih školskih zadataka već koriste umjetnu inteligenciju, ali vrlo često na način copy-paste, voditelji tečaja Carmine Rodi Falanga i Łukasz Kosowski nastojali su kroz praktične zadatke ukazati kako je moguće koristiti umjetnu inteligenciju da bi se učenike potaknulo na komunikaciju i kritičko mišljenje. Jedan od takvih primjera bio je zadatak da umjetna inteligencija osmisli scenarij za rješavanje nekog problema u razredu te da razradi igru uloga, a polaznici su je zatim trebali prilagoditi i izvesti pred kolegama.

Polaznici su na tečaju vježbali kako napraviti dobru uputu da bi se dobilo što relevantniji odgovor umjetne inteligencije. Vježbali su izrađivati upute za kreiranje teksta, ilustracija, storyborda i scenarija. U jednoj vježbi polaznici su umjetnu inteligenciju pitali kako bi se njome mogli koristiti u predmetima koje predaju ili u vođenju izvannastavnih aktivnosti.

Posljednji dan tečaja polaznici su imali zadatak uz pomoć umjetne inteligencije kreirati projekt kojeg bi željeli provesti u svojoj školi koristeći se metodom projektnog učenja. U različitim vježbama sudionici tečaja koristili su Chat Gpt4, Canvu, Gemini, Copilot, Openart te Suno, alat umjetne inteligencije za kreiranje glazbe.

Polaznici su na tečaju doznali da postoji više od 12.800 različitih alata umjetne inteligencije. Na stranici https://theresanaiforthat.com/  može se provjeriti koji sve alati umjetne inteligencije trenutno postoje. Na zahtjev ta stranica korisnicima može slati i obavijesti o novim alatima.

Polaznici tečaja raspravljali su i o etici u korištenju umjetne inteligencije. Jednoznačnog zaključka nije bilo, ali svi su se složili da umjetnu inteligenciju u obrazovanju više nije moguće izbjegavati i da je potrebno iznalaziti načine da je se uključi u obrazovanje kao što je to prethodno učinjeno i s internetom.

U slobodno vrijeme polaznici su razgledali Prag. Između ostalog posjetili su i čuvene knjižnice u samostanu Strahovni i kompleksu Klementinium.

Objave u medijima: 

Prigorski.hr

Skole.hr

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

Diseminacija knjižničarke Lesički na Stručnom aktivu  prirodne i društvene skupine predmeta 

30. 8. 2024.

Kako funkcionira baza podataka There’s an AI for that i kako pronaći alate umjetne inteligencije za odgovarajući zadatak. To je bila početna vježba na radionici AI u funkciji pripreme nastavnih sadržaja. Radionicu je 29. 8.  održala knjižničarka Stojanka Lesički, a sudjelovalo je 15 učitelja Stručnog aktiva prirodne i društvene skupine predmeta OŠ Sveti Petar Orehovec.

Sudionici radionice vježbali su postavljati kvalitetne upite alatima umjetne inteligencije, a postavljali su ih alatima Copilot i Gama. Alat Copilot pitali su da im predloži pripremiti sat o toleranciji i empatiji te da pripremi ilustraciju o toleranciji.

U  alatu za izradu prezentacija Gamma pripremali su prezentacije o toleranciji i dječjim pravima. Radovi polaznika dostupni su na Padletu.  

Diseminacija knjižničarke Lesički na Vijeću učitelja

8. 7. 2024.

Knjižničarka Stojanka Lesički, danas je na sjednici VU predstavila je svoje iskustvo sudjelovanja na Erasmus+ tečaju “Chat Gpt i Basic AI tools”. Članovima VU u uvodu je spomenula da je ovaj tečaj izabran u skladu sa školskim Erasmus+ planom te se uklapa u  cilj uvećanja medijske pismenosti.

Kolegama je govorila i o konkretnim primjenama korištenja umjetne inteligencije (AI) u obrazovanju. Navela je i prednosti i rizike korištenja AI j te je istaknula da se slaže s mišljenjem polaznika tečaja u Pragu da zaposleni u obrazovanju moraju učiti o AI kako bi sebi bi olakšali posao (posebno administrativni dio posla), a učenike potaknuli na etičko korištenje AI. Također da bi učenicima znali zadavati zadatke za korištenje AI kojima će utjecati na njihovo kritičko mišljenje i komunikacijske sposobnosti.

MOBILNOST UČITELJICE TIJANE MAMIĆ

3. 3. 2024. 

Učiteljica OŠ Sveti Petar Orehovec, Tijana Mamić, pohađala je tečaj Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills. Tečaj se održavao od 19. do 24. veljače u Rimu. Tečaju su prisustvovali učitelji iz Francuske, Rumunjske i Bugarske pod vodstvom  Marianne Panayiotoudis, asistentice profesora vizualnih umjetnosti na Akademiji likovnih umjetnosti u Rimu.

Cilj tečaja je bio upoznati polaznike s digitalnim alatima te kako integrirati korištenje tradicionalnih likovnih tehnika i digitalnih alata u svoj nastavni proces. Tečaj je započeo međusobnim upoznavanjem polaznika uz pomoć ledolomaca, polaznici su u paru osmislili te proveli međusobne intervjue o svojim partnerima te nakon toga ostale polaznike izvijestili o otkrivenim podatcima. Voditeljica je  predstavila neke od digitalnih alata (Milanote, Padlet, QR generator i Goosechase) te su predstavnici praktičnim zadatcima istraživali mogućnosti alata te njihovu primjenu u nastavnom procesu. Dan je završio „škrabanjem” uz glazbu (doodling) koji se koristi u terapijske svrhe opuštanja. 

Neke aktivnosti održane su izvan učionice  te su polaznici istražili performans te kako ga uklopiti u odgojno obrazovni proces kojim djeca mogu istraživati i prikazati teme poput zlostavljanja na internetu. Polaznici su posjetili i Muzej za djecu i prisustvovali laboratoriju za istraživanje teorije boja. Muzej za djecu u potpunosti je prilagođen djeci te ga u prijepodnevnim satima posjećuju škole kako bi sudjelovali u laboratorijima, a popodne ga posjećuju obitelji s djecom. Muzej ima zanimljiv koncept gdje učenici mogu igrajući se usvojiti neke od životnih vještina (prematanje pelena, kako zaraditi novac, kako pametno trošiti novac, stvaranje energije). Niz izvanučioničkih  aktivnosti polaznici su nastavili posjetom Apple trgovini koja je najveća u Europi. Radionicu korištenja iPada i aplikacije Procreate održao je voditelj trgovine zadužen za obuku i pomoć u korištenju Apple uređaja. Aplikacija Procreate korisnicima omogućava crtanje i slikanje svim likovnih tehnikama uz pomoć digitalnih alata. Svaki od polaznika dobio je na korištenje svoj iPad te je zadatak bio nacrtati ili naslikati svoj autoportret služeći se vlastitom fotografijom. Ostatak dana polaznici su istraživali Rim uz pomoć zadataka u aplikaciji Goosechase koju su za njih pripremile voditeljice tečaja.

Preostale dane polaznici su upoznavali osnove fotografiranja, razliku fotografija napravljenih uz pomoć mobilnih telefona i fotoaparata te su radili vježbe fotografiranja s različitom pozicijom svjetla te kompozicijskim načelima u fotografiji. Voditeljica je predstavila društvene mreže te njihove negativne i pozitivne strane te njihovu moguću primjenu u nastavi i kreativnim zadatcima. Tradicionalnu umjetnost izražavanja slikarskim tehnikama polaznici su iskoristili za vježbe terapije izražavanja emocija, prihvaćanja različitosti i novih učenika, prihvaćanju svojih pozitivnih i negativnih osobina te  postizanju osobnih ciljeva.

Cijeli tečaj povezan s umjetnošću zaokružen je svakodnevnim obilascima Rima, gradu koji je muzej na otvorenom. Tečaj je omogućio upoznavanje digitalnih alata i tradicionalnih umjetnosti te njihovu primjenu u poučavanju ne samo umjetnosti već i svih nastavnih predmeta te su stečena znanja korisna svim polaznicima tečaja.

Objave u medijima: 

Skole.hr

Prigorski radio 

Mrežna stranica koprivničko – križevačke županije 

Diseminacija učiteljice Mamić na VU OŠ Sveti Petar Orehovec

9. 8. 2024.

Učiteljica Mamić  na sjednici VU OŠ Sveti Petar Orehovec (8. srpnja) predstavila je Erasmus+ mobilnost u Rimu, gdje je pohađala tečaj Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills.

Kolegama je prenijela svoje dojmove o tečaju te znanjima koja je usvojila o primjeni tradicionalnih likovnih tehnika te digitalnih alat koji se mogu primjenjivati ne ne samo u likovnoj kulturi već i u ostalim nastavnim predmetima.

Predstavila je digitalne alate te neke od mogućnosti art terapije koje bi i ostali učitelji mogli koristiti u poučavanju ostalih nastavnih predmeta. Pokazala im je i nekoliko fotografija kulturnih i povijesnih znamenitosti koje je posjetila za vrijeme svog boravka u Rimu.

Na kraju je učiteljica napomenula kako je za nju tečaj bio pozitivno iskustvo koje bi rado ponovila. No istaknula  je i da tečaj nije u potpunosti ispunio njena očekivanja zbog nedovoljno dobrog poznavanja engleskog jezika većine  polaznika tečaja.

Diseminacija učiteljice Mamić na Aktivu učitelja predmetne nastave OŠ Sveti Petar Orehovec

4. 7. 2024.

Na Aktivu učitelja predmetne nastave (3. srpnja 2024.) učiteljica Tijana Mamić kolegama je predstavila dvije aplikacije Milanote i Goosechase koje je upoznala na tečaju Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills. Učiteljica je tečaj pohađala u Rimu od 19. do 24. veljače.

Milanote je aplikacija koja služi za organizaciju zadatka te web stranica za samostalno istraživanje i rad učenika. Goosechase, aplikacija je koja omogućava izradu „potrage za blagom“   upoznavanje novih mjesta, organizaciju zadataka na terenskoj nastavi, posjetama izložbama ili muzejima.  

Diseminacija učiteljica Mamić na ŽSV-u učitelja likovne kulture 

6. 6. 2024.

Znanja stečena na Erasmus + tečaju Traditional Arts and ICT Art Tools for Teaching your Subjects and Promoting Life Skills učiteljica Mamić prezentirala je na Županijskom stručnom vijeću učitelja likovne kulture, održanom u Osnovnoj školi Đurđevac, 5. lipnja 2024. godine.

Učiteljica Mamić tečaj je pohađala u Rimu od 19. do 24. veljače zajedno s kolegama iz Bugarske, Francuske i Rumunjske. Tečaj se sastojao od praktičnih vježbi s tradicionalnim likovnim tehnikama, digitalnim tehnikama, upoznavanja digitalnih alata te primjenom društvenih mreža u nastavi, primjenom scenskih umjetnosti u nastavi i terenskom nastavom u Muzeju za djecu i Apple storeu.

Učiteljica je predstavila digitalne alate poput Milanota, Procreata i Goosechasea koje bi kolege učitelji likovne kulture mogli koristiti u nastavi likovne kulture. /foto: Zoran Vidaković/

Učiteljica Emina Baričević bila na mobilnosti u Barceloni

15. 11. 2023.

Na Erasmus+ tečaju “Music in the Classroom: Active and Receptive Music Therapy for Schools” u Barceloni boravila je učiteljica Emina Baričević iz Osnovne škole Sveti Petar Orehovec, od 6.-11. studenog 2023. godine.

Tečaj je vodila Maria Del Monte, a polazile su ga još učiteljice iz Italije i Češke. Naučile su zašto je glazba korisna za učenike, koje su dobrobiti učenja uz glazbu, ali isto tako i koje su aktivne metode učenja u nastavi glazbe.

Tečaj se sastojao od nekoliko dijelova: uvodnog teorijskog dijela, tjeloglazbe (body percussiona) i njenih elemenata, improvizacijskih tehnika, pjevanja, skladanja (podrazumijeva jednostavno, improvizacijsko skladanje pogodno za djecu), povezivanja glazbe  s ostalim umjetnostima te terapeutskog učinka glazbe u radu s djecama s teškoćama.

Ključnu ulogu u svim dijelovima imaju ritam, tempo, melodija, harmonija, dinamika te instumentacija. Učiteljice su praktično prolazile sve spomenute aktivnosti uz uporabu tjeloglazbe, različitih instrumenata kao i uz pjevanje. Osim izvođenja, radilo se i na fokusiranom i vođenom slušanju glazbe uz mnoge primjere koji su praktično primijenjeni.

Aktivnosti:

Tjeloglazba (body percussion) – uz pomoć tjeloglazbe su odrađene mnoge aktivnosti, kao što je, npr. izgovaranje svog imena na različite načine uz neki element tjeloglazbe, improvizacija u paru i u skupini, ponavljanje zadanih uzoraka i sl.

Improvizacijske tehnike – voditeljica tečaja je svirala pratnju na gitari i zadala početnu frazu na koju su se kasnije izvodile improvizirane varijacije. Zatim se improviziralo ritmovima, tempom i dinamikom.

Glazba i slikanje – uz vođeno slušanje glazbe učiteljice su slikale zadani ritam, melodiju te zajedničku mandalu koju je trebalo nacrtati surađujući bez razgovora.

Glazba kao terapija – objašnjeni su i prikazani neki od načina kako glazba može imati terapeutski učinak na učenike, naročito one sa specifičnim teškoćama poput ADHD-a ili autističnog spektra.

Učiteljica Emina Baričević će implementirati novostečeno znanje na satima glazbene kulture, ali i u izvannastavnim aktivnostima pod nazivom Glazbom i dramom do čitanja koje su dio Erasmus projekta što ga škola provodi.

Objave u medijima: 

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

Prigorski.hr

Prigorski.radio

Skole.hr

Diseminacija učiteljice Baričević na Aktivu razredne nastave OŠ Sveti Petar Orehovec

9. 2. 2024.

Na stručnom aktivu razredne nastave učitelja OŠ Sveti Petar Orehovec, 7. veljače 2024. godine održana je treća diseminacija Erasmus+ tečaja Music in the Classroom: Active and Receptive Music Therapy for Schools na kojem je boravila učiteljica Emina Baričević u Barceloni od 6. – 11.11.2023.

U svom izlaganju učiteljica je ispričala o čemu je tečaj govorio: zašto je glazba korisna za učenike, koje su dobrobiti učenja uz glazbu, ali isto tako i koje su aktivne metode učenja u nastavi glazbe. Tečaj se sastojao od nekoliko dijelova: uvodnog teorijskog dijela, tjeloglazbe (body percussiona) i njenih elemenata, improvizacijskih tehnika, pjevanja, skladanja (podrazumijeva jednostavno, improvizacijsko skladanje pogodno za djecu), povezivanja glazbe s ostalim umjetnostima te terapeutskog učinka glazbe u radu s djecama s teškoćama. Ključnu ulogu u svim dijelovima imaju ritam, tempo, melodija, harmonija, dinamika te instumentacija. Učiteljice su praktično prolazile sve spomenute aktivnosti uz uporabu tjeloglazbe, različitih instrumenata kao i uz pjevanje. Osim izvođenja, radilo se i na fokusiranom i vođenom slušanju glazbe uz mnoge primjere koji su praktično primijenjeni.

Nakon teorijskog dijela, učiteljice su sudjelovale u aktivnostima koje im je učiteljica Baričević pokazala i objasnila, a koje su primjenjive u radu u razredu.

Aktivnosti:

Tjeloglazba (body percussion)

Uz pomoć tjeloglazbe su odrađene mnoge aktivnosti, kao što je, npr. izgovaranje svog imena na

različite načine uz neki element tjeloglazbe, improvizacija u paru i u skupini, ponavljanje zadanih

uzoraka i sl.

Improvizacijske tehnike

Zatim se improviziralo ritmovima, tempom i dinamikom.

Glazba i učenje

Razgovor o utjecaju glazbe na učenje, povezivanju glazbe s obrazovnim sadržajima te glazbi i čitanju.

Seven Jumps

Učiteljice su izvele glazbenu igru Seven Jumps. Svatko u ruci drži jednu maramu i s njom pleše u

zadanoj koreografiji. Na pripjev se marame dižu i zadržavaju u ritmu koji je svaki put drukčiji,

nepredvidiv, i tako sedam puta. Igrom se razvija koncentracija, pažnja, brojenje, ritam…, a može se s učenicima izvoditi na satovima Glazbene kulture, TZK, Matematike…

Diseminacija učiteljice Baričević na ŽSV učitelja razredne nastave

1. 12. 2023.

Diseminacija Erasmus + tečaja Glazba u učionici: aktivna i receptivna glazbena terapija za škole održana je na županijskom stručnom vijeću učitelja razredne nastave 30. 11.2023. godine u OŠ “Vladimir Nazor” Križevci.

Učiteljica Emina Baričević boravila je u Barceloni na tečaju i učiteljima je prezentirala sadržaje s kojima su se upoznali sudionici. Tečaj se sastojao od sljedećih dijelova: uvodni teorijski dio, tjeloglazba (body percussion), improvizacijske tehnike, pjevanje, skladanje (podrazumijeva jednostavno, improvizacijsko skladanje pogodno za djecu), povezivanje glazbe  s ostalim umjetnostima, terapeutski učinak glazbe u radu s djecom s teškoćama. Uz svaki dio prikazana je jedna aktivnost koja je na tečaju izvedena.

Ukupno 40 prisutnih učitelja iz OŠ”Vladimir Nazor” Križevci, OŠ Sidonije Rubido Erdody Gornja Rijeka te OŠ Sveti Petar Orehovec imalo je prilike upoznati se s aktivnostima provedenim na tečaju u Barceloni. /Emina Baričević, foto: Kristina Dubravec/

Diseminacija učiteljice Baričević na Vijeću učitelja

17. 11. 2023.

Na učiteljskom vijeću Osnovne škole Sveti Petar Orehovec 16.11.2023. godine održana je diseminacija Erasmus + tečaja Glazba u učionici: aktivna i receptivna glazbena terapija za škole.

Učiteljica Emina Baričević boravila je u Barceloni na tečaju i učiteljima je prezentirala sadržaje s kojima su se upoznali sudionici. Tečaj se sastojao od sljedećih dijelova: uvodni teorijski dio, tjeloglazba (body percussion), improvizacijske tehnike, pjevanje, skladanje (podrazumijeva jednostavno, improvizacijsko skladanje pogodno za djecu), povezivanje glazbe  s ostalim umjetnostima, terapeutski učinak glazbe u radu s djecom s teškoćama.

Uz svaki dio prikazana je jedna aktivnost koja je na tečaju izvedena. /Emina Baričević/

MOBILNOST UČITELJICE IVANE ŠIKOVIĆ

Učiteljica Ivana Šiković bila na Erasmus+ mobilnosti u Ljubljani

Učiteljica Ivana Šiković u Ljubljani je pohađala Erasmus+ tečaj “Teaching Creativity and Thinking Tools ” od 23. – 28.10.2023. Tečaju su prisustvovali učitelji iz: Bugarske, Finske i Hrvatske, a zanimljivo je da su među polaznicima bili i stručni suradnik pedagog te jedan ravnatelj škole.

Dvanaest polaznika tečaja učilo je o novim metodama kreativnog poučavanja i razmišljanja kako bi nastavu i svoj odgojno-obrazovni rad učinili još zanimljivijim i  kreativnijim svojim učenicima, koji lako gube volju za radom koristeći klasične metode rada na satu. Mi polaznici smo  predano radili i slušali našu izvrsnu trenericu Nastju Mulaj, jedinu licenciranu trenericu De Bono metode u Sloveniji.

Na radionicama smo svakodnevno učili grupirajući se u skupine, parove ili po zemljama iz kojih dolazimo. Radionice su bile raznolike,  a isto tako i teme kojima smo se bavili. Teme su bile prilagođene radu s djecom te smo tako kroz svaku radionicu naučili kako ih iskoristiti u svakodnevnom radu: kako proširiti percepciju, kako organizirati nečije mišljenje, kritičko mišljenje, kreativnost te  aktivno mišljenje. Učili smo I o čemu govore i u čemu nam pomažu ove metode:

– PMI (Intersting, Positive, Negative)  metoda je važna jer nam pokazuje da ideje nisu samo dobre i loše, već mogu biti zanimljive ako nas dovode i do drugih ideja.

– AGO (Aims, Goals, Objective) Fokus na svrhu – koristimo prije nego započnemo nešto novo.

– CAF (Consider All Factors) Razmotrimo sve čimbenike i to prije odabira, odlučivanja ili planiranja.

– OPV ( Other People s View) Pogled drugih ljudi pomaže nam da lakše i bolje vidimo i druga gledišta tj. poglede,te slažemo li se s time ili ne.

– APC (Alternative, Possibilities, Choices) Fokus na alternative nam kaže, lako je  tražiti alternative kada ste zadovoljni, ali tražiti ih kada ste zadovoljni zahtjeva poseban napor, te se koristi u takvim situacijama.

– FIP (First Important Priorities) Usredotoči se na prioritete, važno je dobiti što više ideja, a zatim početi birati prioritete.

Jedno poslijepodne posjetili smo gimnaziju Bežigrad u kojoj nas je ugostila njihova profesorica slovenskog jezika  te smo mogli čuti na koji način ona radi sa svojim učenicima koristeći navedene metode.  Školskim prostorijama nas je proveo ravnatelj škole te smo i s njime mogli razgovarati o organizaciji nastave i načinu vođenja njegove škole. /Ivana Šiković/

Objave u medijima:

Prigorski.hr

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

Prigorski radio

Skole.hr

Materijalni rezultat:

Pripreme za radionice Ivane Šiković

Diseminacije učiteljice Šiković na UV OŠ Sveti Petar Orehovec 

29. 3. 2024.

Učiteljica Ivana Šiković je na  Učiteljskom vijeću  OŠ Sveti Petar Orehovec održanom 28. 3. 2024. govorila je o svome boravku na Erasmus+ mobilnosti u Ljubljani. Na tečaju pod nazivom “Teaching Creativity and Thinking Tools ” sudjelovala je krajem listopada prošle godine.

Kolege je upoznala sa svojim dojmovima te im je ispričala što se sve naučila o kreativnim tehnikama u nastavi. Između ostalog upoznala ih je s De Bonovim tehnikama. Također je ispričala kako je provodila slobodno vrijeme te koje muzeje i javne ustanove je imala prilike posjetiti.

Svima se je najviše svidio izlet na Bled i Bohinj što i nije čudno jer je Slovenija zemlja prekrasne prirode. Na kraju predavanja istaknula je kako je ovaj Erasmu+ tečaj bio  za nju vrlo pozitivno iskustvo te savjetovala kolegama da  se i oni odvaže sudjelovati na nekoj od Erasmus+ mobilnosti.

Diseminacija na ŽSV-u učitelja glazbene kulture Koprivničko-Križevačke županije

29. 3. 2024.

O svom sudjelovanju na Erasmus+ tečaju “Teaching Creativity and Thinking Tools “.

učiteljica Ivana Šiković, govorila  je 27. 3. 2024.  na ŽSV učitelja glazbene kulture Koprivničko-križevačke županije.

Sudionike skupa upoznala je s  tehnikama za poticanje učeničke kreativnosti u nastavi o kojima je učila na  Erasmus+ tečaju održanom u Ljubljani od 23. – 28. 10. 2023.

Diseminacija na Aktivu učitelja OŠ Kalnik

6. 4. 2025. 

Učiteljica Ivana Šiković kolegama iz OŠ Kalnik pričala je što je sve naučila na Erasmus+ tečaju “Teaching Creativity and Thinking Tools “. Diseminaciju je održala na Aktivu učitelja održanom 4. 4. 2024.

Kolege je upoznala sa svojim dojmovima i znanjima koja je stekla učeći o razvijanju učeničke kreativnosti. Poseban akcent stavila je na kreativne  De Bonove tehnike razvijanja kreativnosti.