048/856-257

ured@os-sveti-petar-orehovec.skole.hr

Osnovna škola

Sveti Petar Orehovec


MOBILNOST UČITELJICE MIRJANE MEKOVEC

Učiteljica Mekovec u Ljubljani je pohađala Erasmus+ tečaj o digitalnoj pismenosti

4. 9. 2023.

Učiteljica OŠ Sveti Petar Orehovec, PŠ Fodrovec, Mirjana Mekovec, u Ljubljani je pohađala Erasmus+ tečaj „Digital Literacy, Internet Safety, and Social Media“ od 21. – 26. 8. 2023. godine.

Tečaj daje holistički pogled na digitalnu pismenost i osim aktivnosti s učenicima  uključuje njegovanje sigurnosne kulture u školama, rad s roditeljima i teme mentalnog zdravlja. Tečaju su prisustvovali učitelji i studenti iz Italije, učitelji iz Mađarske i učiteljica Mekovec iz Hrvatske, a zanimljivo je da su polaznici bili stari od 24 do 65 godina što dokazuje važnost ove teme za sve dobne skupine.

Kakav će utjecaj mediji i tehnologija imati na nas ovisi o sadržajima koje biramo i kojima smo izloženi, načinu upotrebe, kao i našoj osobnosti. Upravo zato: MEDIJSKA PISMENOST JEDNA JE OD NAJVAŽNIJIH VJEŠTINA U 21. STOLJEĆU.

Na edukaciji smo na interaktivan način obradili teme: sigurno i odgovorno korištenje interneta, laži, obmane prijevare i dezinformacije na internetu, internetsko uznemiravanje i neprikladni sadržaji . Tečaj se također usredotočuje na učinkovitu i prikladnu upotrebu interneta u učionici. Imali smo priliku posjetiti Organizaciju Indijanez i upoznati njihov program „Centar Šteker“ u Mariboru koji djeluje pri Ministarstvu rada, obitelji, socijalne skrbi i ravnopravnosti prilika i upoznati se s načinima na koji oni pružaju besplatnu podršku i pomoć kod prekomjerne upotrebe zaslonskih tehnologija. Bave se preventivom i kurativom, a održavaju radionice za djecu, roditelje, učitelje i odrasle.

Na tečaju smo svakodnevno međusobno razmjenjivali mišljenja i iskustva kroz zanimljive aktivnosti koje su se odvijale u parovima i grupama. Upoznali smo se s rječnikom lažnih vijesti: botnet, mamac za klikove, teorije zavjere, duboko lažiranje, prijevara…te kako prepoznati/otkriti laži, prijevare i dezinformacije. O neprikladnim sadržajima u koji spadaju: uznemiravanje, sadržaj pun mržnje, govor mržnje, trolanje, uhođenje, cyberbulling (internetsko zlostavljanje), lažni profili upoznali smo se na nizu istinitih primjera. Na taj način kod polaznika tečaja poticao se razvoj empatije za smanjenje internetskog nasilja.

Najvažnije je znati obraniti se i spriječiti bilo kakvu vrstu uznemiravanja na internetu a to možemo učiniti u 5 koraka:

1. napraviti snimku ekrana ili kopirati adresu,

2. suzdržati se od kontakta, ne angažirati se,

 3. tražiti pomoć – razgovor pomaže,

 4. blokirati,

 5. izvijestiti.

Problemskim procesom učenja i pristupa radionicama nastali su i zanimljivi uradci učitelja koje smo razmjenjivali u alatu Trello. 

Sve ove aktivnosti mogu se prilagoditi i koristiti u učionici stoga planiram sve naučeno primjenjivati u radu s učenicima u učionici kao i u raznim projektima na nivou škole, te u radu s roditeljima u vezi s korištenjem interneta.

Na tečaju su se razvijale i jezične vještine u komunikaciji sa sudionicima iz drugih europskih zemalja na engleskom jeziku kao i računalne vještine korištenjem aplikacija i internetskih stranica kao što su Wekelet, Trello, Padlet, Classroom, Canva, Wordclouds, Storyboards, Vimeo, Bitmoji, Giphy i mnogi drugi.

Osim službenog dijela polaznicima tečaja bilo je organizirano i razgledavanje Ljubljane s vodičem, zajednička večera, posjet Mariborskom Pohorju i Bledu.

Tečaj je bio vrlo stručno organiziran, a predavačica zanimljiva, susretljiva te su svi polaznici izrazili svoje pohvale organizatorici Tini Skočaj Skok i trenerici Zali Bricelj.

Zadnji dan tečaja dobili smo „Certificate of attendance“, a uslijedilo je i iznenađenje mađarskog tima pa je edukacija završila uz gitaru i pjesmu./Tekst i foto: Mirjana Mekovec/

Članak o mobilnosti učiteljice Mekovec objavljen je i u sljedećim medijima: 

Škole.hr

Prigorski.hr

Prigorski radio

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

MOBILNOST UČITELJICE EMINE BARIČIEVIĆ

Učenje po CLIL metodi u PŠ Gregurovec

26. 10. 2023.

Učenici prvog, drugog i trećeg razreda sudjelovali su u radionici održanoj u područnoj školi u Gregurovcu. Radionica se sastojala od tri aktivnosti temeljenih na Erasmus + tečaju CLIL – Content and Language Integrated Learning ( Integrirano učenje jezika i sadržaja).  

  1. Abecedno ponavljanje – imenice i pridjevi 

Učenici su napisali sva slova abecede i zatim smišljali i zapisivali imenice i pridjeve koje počinju pojedinim slovom. Učenici su na ovaj način ponovili usvojene sadržaje. 

  1. Leđa o leđa – prilagođena verzija 

Učenici su sjedili jedni nasuprot drugima u paru, radi boljeg razumijevanja. Jedan učenik iz para je na laptopu dobio zadanu sliku. Objašnjavao je drugom učeniku što treba nacrtati. U aktivnosti su došle do izražaja komunikacija i pažljivo slušanje. 

  1. PowerPoint karaoke  

Učenik je pričao priču „na neviđeno“. Učiteljica je listala nasumične slike, a on je pričao priču o svom putovanju, to je jedino bilo zadano unaprijed. Aktivnost ima za cilj razvijati izražavanje, samopouzdanje te snalaženje u nepoznatim situacijama. 

Učenici su aktivno i angažirano sudjelovali u aktivnostima koje su povezane sa nastavnim sadržajima. /Emina Baričević/

Powerpoint karaoke.pptx

Diseminacija na Učiteljskom vijeću

31. 8. 2023.

Učiteljica Emina Baričević održala je diseminaciju Erasmus + edukacije na Učiteljskom vijeću OŠ Sveti Petar Orehovec 30. 8. 2023.

Učitelje je upoznala s tečajem koji je održen u Bologni od 23. do 29. srpnja 2023. pod nazivom CLIL – Content and Language Integrated Learning ( Integrirano učenje jezika i sadržaja). CLIL je pristup u kojem se strani jezik koristi kao alat u učenju nejezičnog predmeta u kojem i jezik i predmet imaju jednaku važnost. Obuhvaća  korištenje stranog jezika za učenje sadržaja, ali i jezika samog. Učitelji su dobili uvid u osnovna načela, dijeljenje ideja, prakse i izazove CLIL-a. Upoznali su planiranje i strukturu lekcija te dobili informacije o radu na projektu. Tečaj je pružio uvid i vježbe u različitim IKT, multimedijski alatima temeljenim na igrama za CLIL učionicu i to alate koji se koriste za vrednovanje, igrifikaciju sadržaja, suradnju, interaktivne prezentacije te multimedijske lekcije. Prikazane su i neke  aktivnosti iskustvenog, suradničkog i vršnjačkog učenja. Uz to su prikazani i praktični materijali za pojedine aktivnosti.

Na kraju diseminacije učiteljica je pokazala fotografije koje su snimljene za vrijeme tečaja i prikazuju same aktivnosti u Bologni. Opširnije u PREZENTACIJI o tečaju.

Diseminacija na Aktivu razredne 

31. 3. 2023.

Na aktivu razredne nastave učitelja OŠ Sveti Petar Orehovec održanog 30.8.2023. godine održana je diseminacija Erasmus + edukacije pod nazivom CLIL – Content and Language Integrated Learning ( Integrirano učenje jezika i sadržaja). Tečaj je bio u Bologni od 23. do 29. srpnja, a prisustvovala mu je učiteljica Emina Baričević.

Učitelji su sudjelovali u praktičnim aktivnostima kako bi ih pobliže upoznali. Prva aktivnost bila je igra za razvoj učinkovite komunikacije Leđa o leđa, a izvodi se u paru. Jedan član daje upute, a drugi član crta zadani crtež. Okrenuti su leđima i ne smiju gledati što drugi dio para radi. Oba člana su važna, jer da bi crtež bio vjerodostojan, potrebno je i pažljivo slušati i davati točne i jasne upute. Nakon toga provedena je igra biranja svoje grupe. Učitelji nasumično izvlače papiriće. Na jednima piše PIJETAO, a na drugima MAČKA. Svoju grupu će pronaći bez razgovora, samo oponašajući zadanu životinju. Sljedeća aktivnost je Abecedno ponavljanje. TEMA 1: MATEMATIKA (za grupu MAČKA), TEMA 2: HRVATSKI JEZIK (za grupu PIJETAO). Ispišite slova abecede jedno ispod drugog. Za svako slovo napišite barem jedan pojam koji se odnosi na temu.

Na kraju je učiteljica prikazala mogućnost korištenja nekoliko IKT alata u nastavi (Wizer.me, Blooket, Wordwall, Mentimeter, Google Apps, Quizz, Padlet).

Učiteljica Baričević bila na Erasmus+ edukaciji u Bologni

31. 7. 2023.

Učiteljica OŠ Sveti Petar Orehovec, PRO Gregurovec, Emina Baričević boravila je na Erasmus+ edukaciji u Bologni od 23. do 29. srpnja 2023. godine. Prisustvovala je tečaju za učitelje pod nazivom Content and Language Integrated Learning (CLIL), u trajanju od 7 dana. Na edukaciji su bili učitelji iz Mađarske, Češke, Finske, Belgije, Nizozemske i učiteljica Emina Baričević iz Hrvatske.

Edukaciju je vodila Erasmus instruktorica Sara Natalini. Cilj tečaja je obučiti i osnažiti učitelje diljem Europe za primjenu i uspješno provođenje CLIL načina poučavanja koji se temelji na primjeni konkretnih sadržaja u učenju jezika.

Tijekom 7 dana sudionici su se upoznali s CLIL metodologijom učenja i poučavanja, kao i različitim strategijama i vještinama za uspješnu primjenu naučenog. Upoznali su mnoge IKT alate te aktivnosti temeljene na projektima, igri i suradnji, sudjelujući u praktičnom radu s kolegicama iz drugih europskih zemalja. Aktivnim sudjelovanjem u mnogim aktivnostima učitelji su dobili uvid i u neke multimedijske platforme koje nude različite sadržaje za učinkovito učenje i poučavanje. Također, bila je to prilika za razmjenu iskustva sa sustručnjacima, razgovor o različitim praksama u različitim državama Europe te sudjelovanje u dinamičnim zajedničkim aktivnostima koje je zadavala i vodila instruktorica (npr. igre: Headlining, Omar’s game, Matching crosswords, Back to back, Powerpoint Karaoke te alati: YouGlish, Peekaboo_kidz, TedEd, Kialo tj. Kialo Edu, Wizer.me, Liveworksheet, Blooket, Baamboozle, Would you rather? Workout, Ba Ba Dum i mnoge druge.)

Tečaj je utemeljen na istraživanjima i praksi na tom području, sadržaj je povezan s temom tečaja i učenjem kako ga (CLIL) se može koristiti u vlastitom poučavanju. Poboljšavaju se komunikacijske, organizacijske i IKT vještine, a sve u skladu s europskim edukacijskim vrijednostima. Inspirativno i interaktivno učenje na tečaju je potaknulo razmišljanje i nove perspektive za svakog sudionika, kao i dijeljenje ideja te produktivan dijalog između sudionika.

Osim samog tečaja, sudionici su imali priliku razgledavati Bolognu u organiziranim obilascima, kao i gradove u bližoj ili daljoj okolici: Ravenu, Firencu, Feraru, Rimini… Na ovom izvrsno organiziranom i izvedenom tečaju sklopljena su nova poznanstva i stvorene prilike za mnoge buduće suradnje koje obogaćuju škole iz kojih dolaze učitelji sudionici edukacije.

Objavljeni prilozi u medijima: 

Prigorski.hr

Prigorski radio

Mrežna strarnica Koprivničko-križevačke županije

Skole.hr

MOBILNOST KNJIŽNIČARKE STOJANKE LESIČKI

Diseminacija  na ŽSV-u izvannastavnih aktivnosti

5. 1. 2023.

S metodom PBL (Project based learning – metoda učenja kroz projekte) Stojanka Lesički, polaznica istoimenog Erasmus+ tečaja upoznala je sudionike Županijskog stručnog aktiva izvannastavnih aktivnosti.

Skup je održan 4. siječnja 2024. a prisustvovalo mu je 12 učitelja. Kako je jedna od tema ovog skupa bilo i zadrugarstvo, Lesički i sudionici su i usporedilii sličnosti u metode i oblicima rada u zadrugarstvu u učenju kroz projekte. I kroz rad u zadrugama i kroz projektno učenje naglasak je na suradničkom vještinama i radu u grupama  uz vodstvo učitelja koji nije autoritarna figura već vodič.

Diseminacija na ŽSV-u knjižničara 

27. 10. 2023.

S načelima PBL metode (Project based learning) stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički, upoznala je danas kolegice i kolege knjižničare, članove Županijskog stručnog vijeća knjižničara Koprivničko-križevačke županije.

Na skupu u OŠ Sveti Ivan Žabno, Lesički je kolegama približila i neke primjere projekata koje su provodili učenici na Islandu te je pokazala i neke od učeničkih radova nastalih kroz projekt. Govorila je i o karakteristima obrazovnog sistema u islandskim školama te je posebno istaknula da se nastavni dan počinje 20 minutnim čitanjem. 

Diseminacija na Učiteljskom vijeću

31. 8. 2023.

Po načelima PBL metode ove školske godine provodit će se projekt s učenicima 7. c razreda. Na sjednici Učiteljskog vijeća  najavila je to knjižničarka Stojanka Lesički, prilikom predstavljanja Erasmus+ tečaja o PBL metodi na kojem je sudjelovala od 16. – 22. 7. 2023.

Lesički je članove VU upoznala s primjerima islandskih projekata provedenim po PBL metodi te ih je govorila o osnovnim fazama i karakteristikama spomenute metode.  U izlaganju je između ostalog napomenula da se PBL smatra metodom koja promiče demokratske vrijednosti i demokratske načine ponašanja te jača kreativnost učenika.

Govorila je i o islandskoj praksi pregovaranja kurikuluma s učenicima te je naglasila da će tema projekta kojeg će provoditi s učenicima 7. c biti izabrana kroz dogovor s učenicima. Na sljedećoj poveznici  dostupna je prezentacija polaznice tečaja o PBL metodi.

Knjižničarka Lesički na Islandu pohađala Erasmus+ tečaj o PBL metodi

28. 7. 2023.

Stojanka Lesički, stručna suradnica knjižničarka u OŠ Sveti Petar Orehovec, na Islandu je od 16. do 22. 7. 2023 sudjelovala na Erasmus+ tečaju o Project based learning metodi. Ta bi se metoda najjednostavnije mogla opisati kao učenje kroz projekte zasnovano na postavljajanju pitanja odnosno istraživanju problema koji privlače pažnju učenika. Učitelji u tom procesu  imaju savjetodavnu ulogu, a učenici umjesto pamćenja sadržaja iz udžbenika  tragaju za znanjem u stvarnim životnim situacijama.

U islandskim školama učenici sve više uče kroz projekte jer je moto islandskog obrazovnog sustava learning by doing, odnosno učenje kroz rad. Zagovornici takvog načina učenja su i umirovljena profesorica islandskog sveučilištu Lilja M. Jónsdóttir te Thorleifur Orn Gunnarsson, učitelj u školi Langholtsskoli te izvanredni profesor na islandskom sveučilištu. Oni su vodili tečaj na kojem su polaznicima prenijeli svoja iskustva u poučavanju kroz projekte. Prema njihovom iskustvu takav način istraživačkog učenja znatno više angažira učenike i pruža im mogućnost kritičkog razmišljanja. No, upozorili su da je vrlo važno da tema projekta bude ono što doista zanima učenika jer to će uvećati njihovu unutarnju motivaciju za angažmanom i odgovornost za proces učenja.  

Zato je dosta vremena na tečaju posvećeno metodi Negotiating the curriculum odnosno dogovaranja o kurikulumu. U tom procesu učenici kroz usmene ili pismene metode, najprije pojedinačno, zatim u grupama, iznose svoje ideje o temi projekta. Ideje se potom usuglašavaju, a učitelj savjetima pomaže kako bi se tema projekta strukturirala kao problem koji treba ponuditi rješenja. Neka od važnih pitanja kojima učitelj usmjerava proces su:  Što znate o temi…? Što biste još željeli znati…? Gdje možete pronaći informacije? Kako ćete prezentirati istraživanje?  Učenici istražuju u grupama te ovakav način rada  potiče suradnju, a priliku za kritičko mišljenje učenici imaju i tijekom predstavljanja rezultata jer je vršnjačko vrednovanje obavezan dio završne faze projekta koji traje po nekoliko mjeseci.

Naravno, prilikom predstavljanja, ali i u različitim fazama, projekt vrednuju i učitelji, ali ne brojčanim ocjenama jer u islandskim osnovnim školama ih nema.  Opisno se ocjenjuje  ostvarenje sljedećih ključnih kompetencija: izražavanje i komunikacija; kreativno i kritičko razmišljanje, nezavisnost i suradnja; korištenje medija i informacija; odgovornost i procjena vlastitog znanja.

Predavači su pojasnili da su navedene kompetencije usklađene s temeljnim  stupovima islandskog obrazovanja, a to su pismenost u najširem smislu, obrazovanje za održivost, jednakost, zdravlje i dobrobit, demokracija i ljudska prava te kreativnost. Te osnovne težnje njihovog obrazovanja uočljive su i kroz predmetni kurikulum kojeg u osnovnim školama čine slijedeći predmeti: islandski jezik, danski i engleski, prirodne znanosti, društvene znanosti, sport, plivanje, umjetnost, tekstil, domaćinstvo i obrada drveta. Građanski odgoj uključen je zajedno sa zemljopisom, povijesti i religijskom kulturom u društvene znanosti, ali je i sastavni dio  svih ostalih predmeta, odnosno kao i kod nas je međupredmetna tema.

Polaznici tečaja imali su priliku posjetiti dvije islandske škole te su se uvjerili da su škole i opremljene tako da učenicima omogućuju ostvarenje kreativnosti i ostalih spomenutih težnji islandskog obrazovanja. Između ostalog imaju odlično opremljene prostore u kojima učenici uče kuhati, prati rublje, raditi s drvetom i tekstilom.

Valja napomenuti da osnovne škole na Islandu traju 10 godina, a započinju u dobi od 6 godina te da učenici od 8-10 razreda imaju mogućnost birati 15 posto tjedne nastave. Neke od aktivnosti koje mogu birati su: sport, španjolski jezik, pletenje, šminkanje, financije, popravak automobila i oblikovanje metala.

Specifičnosti islandskog obrazovnog sustava su i svakodnevna 20 minutna aktivnost čitanja na početku nastave i to sadržaja po željama učenika te ljetne radne škole, no tim će temama biti posvećeni zasebni članci.

Tijekom boravka na Islandu knjižničarka Lesički je posjetila i neke od prirodnih znamenitosti ove predivne otočne države u kojoj živi svega 350.000 stanovnika.  Posebno su je oduševili slapovi Gullfoss i Seljalandsfoss.

Objavljeni prilozi u medijima:  

Skole.hr

Kraća verzija članka:

Prigorski radio

Prigorski.hr

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

MOBILNOST UČITELJICE TIJANE MAMIĆ

Diseminacija učiteljice Mamić na ŽSV-u u Đurđevcu

28. 6. 2023.

Na Županijskom stručnom aktivu učitelja likovne kulture Koprivničko-križevačke županije održanom 27. lipanja 2023. godine u Đurđevcu, učiteljica Tijana Mamić predstavila je svoja zapažanja o satima likovne kulturu u portugalskoj školi Colegio Atlantico. Učiteljica Mamić u portugalskoj školi boravila je od 13. do 17. veljače u sklopu projekta Erasmus + KA 121 „Rights now“ te je pratila nastavu kolega likovnih i vizualnih umjetnosti.

Učiteljica je predstavila kako izgleda nastava likovnih i vizualnih umjetnosti od 4. do 9. razreda osnovne škole te koje su sličnosti i razlike hrvatskog i portugalskog kurikuluma likovne kulture. Najveća razlika u nastavi nije u sadržajima već u razrednoj atmosferi jer su učenici u portugalskoj školi puno slobodniji, zadatke izvršavaju svojim tempom, slušaju glazbu koriste se mobitelima na satu, ali rezultati njihovog rada su dobre kvalitete. Poseban naglasak stavila je na IB program koji provodi škola, te na sate vizualnih umjetnosti programa jer bi se takav način poučavanja mogao primijeniti na kurikulumu likovne kulture za osnovnu školu. Polaznici programa biraju temu kojom će se baviti te ju interpretirati kroz najmanje 8 svojih uradaka u tehnikama po izboru. Uz to učenici moraju istražiti i u formi eseja predstaviti 2 umjetnika koja su ih potaknula na izabranu temu ili čiji ih je način izražavanja inspirirao u njihovim radovima.

Predavanje je završilo pitanjima kolega o ponašanju učenika, njihovoj motivaciji i zainteresiranosti u portugalskoj školi za likovno i vizualno izražavanje te atmosferi u razredu za vrijeme nastave likovne kulture. 

Diseminacija učiteljice Mamić na Stručnom aktivu predmetne nastave

23. 6. 2023.

Na Stručnom aktivu učitelja predmetne nastave održanom 23. lipnja 2023., učiteljica Tijana Mamić  izvijestila je učitelje o svom boravku u portugalskoj školi Colegio Atlantico. Učiteljica je u portugalskoj školi boravila u sklopu projekta Erasmus + KA 121 „Rights now“ od 13. do 17. veljače 2023. te je pratila nastavu kolega iz likovnih i vizualnih umjetnosti.

Učiteljica je s kolegama podijelila svoje iskustvo u organizaciji job shadowinga te iskustvu boravka u školi. Istaknula je srdačnost i ljubaznost u komunikaciji s učiteljem koordinatorom iz škole Colegio Atlanticom Joaquimom Costom, ali i svim ostalim učiteljima s kojima je surađivala i komunicirala prilikom njene posjete. Učiteljica je istaknula pozitivne strane odlaska na ovakvu vrstu stručnog usavršavanja te pozvala ostale kolege da se ohrabre te unaprijede svoje načine poučavanja u nekim drugim državama Europske unije.

Diseminacija učiteljice Mamić na Učiteljskom vijeću  

4. 5. 2023.

Na sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 2. svibnja 2023. godine, učiteljica Tijana Mamić izvijestila je o mobilnosti u Portugalu gdje je  od 12. do 17. veljače boravila u privatnoj školi Colegio Atlantico u Seixalu i pratila nastavu učitelja likovnih i vizualnih umjetnosti od 4. do 9. razreda i nastavu vizualnih umjetnosti IB programa.

Učiteljica je kolegama PREDSTAVILA obrazovni sustav u Portugalu te svoje dojmove o školi i satovima na kojima je hospitirala. Posebno je istaknula predmet STEAM koji povezuje znanost, tehnologiju, inženjering, matematiku i umjetnost te predstavila kako učitelji ostvaruju korelacije.

Stečena znanja i vještine učiteljica će nastojati primjenjivati u svom radu kako bi unaprijedila  nastavni proces. Prezentacija je dostupna  /Tijana Mamić/

Učiteljica Mamić u Portugalu pratila nastavu likovnih i vizualnih umjetnosti

27. 2. 2023.

Naša učiteljica Tijana Mamić, u  sklopu Erasmus + projekta „Rights now!“ (od 13.  do 17. 2. 2023. ), posjetila  je školu Colegio Atlantico u gradu Seixalu, udaljenom  20-tak kilometara od Lisabona, glavnog grada Portugala. Cilj njene posjete bio je “job shadowing“, odnosno praćenje poučavanja likovnih i vizualnih umjetnosti. 

Učiteljica je tijekom boravka u školi pratila nastavu likovnih i vizualnih umjetnosti od 4. do 9. razreda. Pratila je i satove  u sklopu  posebnog IB programa (International Baccalaureate program – Međunarodno srednjoškolsko obrazovanje). Škola u Seixalu jedna je od ukupno  14 škola u Portugalu s ponudom spomenutog internacionalnog programa  u sklopu kojeg se sva nastava odvija na engleskom jeziku.

Colegio Atlantico je  privatna škola za koju roditelji izdvajaju oko 500 € mjesečno, u što su uključeni svi materijali potrebni za nastavu, knjige, tableti te dva obroka u kantini (doručak i ručak).  Škola provodi i program odgoja i obrazovanja za vrtićke skupine. Najmlađa skupina obuhvaća  bebe od 6. mjeseci, a obrazovanje u njihovoj školi može se nastaviti do 18. godine.

Predmet umjetnost učenici imaju jednom tjedno od 1. do 9. razreda, no njihova se nastava umjetnosti razlikuje od nastave u Hrvatskoj. Učenici više samostalno istražuju te nema pritiska za izvršavanje zadataka. Učenici kroz duže vremenske periode (mjesec ili 2 mjeseca) istražuju zadanu temu te stvaraju svoje likovne radove.

Osim umjetnosti, učenici od 5. razreda imaju predmet STEAM (Science-znanost, Technology-tehnologija, Engineering – inženjering, Art – umjetnosti i Math – matematika). STEAM je zapravo pristup učenju gdje se učenike izlaže svakodnevnim situacijama kako bi razvili temeljne vještine potrebne u 21. stoljeću.  U njihovoj školi školski sat traje 60 minuta, između kojih je pauza za odmor od 10 minuta.  No, odmore ne najavljuje školsko zvono, a za ručak imaju pauzu od sat vremena. Tijekom te pauze vrijeme provode i na lijepo uređenom školskom dvorištu gdje je u to doba vrlo živahno. Nastava se odvija i u brojnim specijaliziranim učionicama, a posebnost ove škole je njihov bazen te staklenik u kojem uzgajaju i različite egzotične biljne vrste.

Tijekom posjeta učiteljica Mamić imala je priliku sudjelovati i na radionici  na kojoj su njihovi učitelji vizualnih umjetnosti učili kako u programu Thinkercad izraditi model privjeska za ključeve te ga  ispisati  na 3D printeru. 

Svoju posjetu Portugalu učiteljica je završila upoznavanjem kulturne ponude glavnog grada Lisabona te je posjetila najpopularnija turistička mjesta. Među njima su bili i  Belem toranj, samostan sv. Jeronima, Spomenik otkrićima, Palača pravde, glavni trg Praca do Comercio te Oceanarij.

Sva stečena znanja učiteljica Mamić nastojat će iskoristiti kako bi unaprijedila proces poučavanja likovne kulture u nastavi i izvannastavnim aktivnostima. /Tijana Mamić/

Objave u medijima: 

Prigorski.hr

Mrežna stranica Koprivničko-križevačke županije

Skole.hr

MOBILNOST PEDAGOGINJE GORDANE ŠČETAR

Diseminacija pedagoginje na Županijskom stručnom vijeću

12. 5. 2023.

Pedagoginja Gordana Ščetar održala je diseminaciju Erasmus+ edukacije na Županijskom stručnom vijeću stručnih suradnika pedagoga Bjelovarsko-bilogorske i Koprivničko-križevačke županije, održanom u Velikom Grđevcu 11. svibnja 2023. godine.

Filmom i predavanjem o tečaju koji je održan u Valenciji od 14. do 19. studenoga 2022. godine pod nazivom Digital Media: The Classroom of the Future, upoznala je kolege s načinom održavanja samog tečaja, usvojenim znanjima i vještinama te kulturnom baštinom.

U filmu je objasnila zašto je odabrala upravo ovaj tečaj:

Sviđalo se to nama ili ne, nove tehnologije postale su dio života većine ljudi diljem planeta. Još uvijek je moguće pronaći ljude koji su potpuno u sukobu s tehnologijom i odbijaju uhvatiti korak s ovim svijetom koji se brzo mijenja: posebno među “baby boomerima”. Međutim, pogledamo li kasnije generacije, na primjer generaciju X i one koje su slijedile, a prije svega naše učenike, vidjet ćemo da su nove tehnologije prirodni dio njihove svakodnevne rutine i života. Ti takozvani “digitalni domoroci” rođeni su u svijetu sastavljenom od društvenih medija, internetske kupovine, influencera itd. Kao takvi, ne znaju niti razumiju kakav je život bio prije digitalne revolucije.

U učionici znamo koliko je važno da učitelji razviju pozitivne odnose sa svojim učenicima i razumiju njihov svijet sa svim problemima, tempom i karakteristikama. Glavni razlog zašto je važno uvesti nove tehnologije u učionicu je taj što većina učenika danas ne može obrađivati informacije na drugačiji način. Nekima je potreban zaslon, videozapis ili kviz kako bi bolje naučili.

Dakle, učitelj koji u potpunosti uklanja tehnologiju iz svoje učionice, učitelj je koji učenicima nameće kruta ograničenja u pogledu njihovih mogućnosti učenja. Učenici to također znaju i mogu uočiti tu udaljenost: udaljenost od njih, ali i udaljenost između škole i svijeta izvan škole.

Iz tog razloga proces poučavanja i učenja u našim trenutnim društvima ne može postojati bez tehnologije, a to je i razlog zašto sam odabrala upravo ovaj tečaj: Digitalni mediji – učionica budućnosti.

Predstavljanje tečaja završilo je mnogobrojnim pitanjima kolega.

Diseminacija pedagoginje na Učiteljskom vijeću

3. 5. 2023. 

Pedagoginja Gordana Ščetar održala je diseminaciju Erasmus+ edukacije na Učiteljskom vijeću Osnovne škole Sveti Petar Orehovec 2. svibnja 2023.

Upoznala je učitelje s tečajem koji je održan u Valenciji od 14. do 19. studenoga 2022. godine pod nazivom Digital Media: The Classroom of the Future. Na tečaju su polaznici dobili znanja i odgovore o važnim aspektima koje treba uzeti u obzir kada se istražuje IKT alat. Obradili su sustave za upravljanje učenjem (LMS – Learning Management Systems), Office 365, Google Suite, Moodle, National Systems: e-register, programe za video lekcije: EdPuzzle, Ted.ed, H5P, programe za obradu zvuka i glazbe, ikone i ilustracije te online fotografije, a svi materijali postavljeni su na platformi Trello.

Posebno je naglašena potreba očuvanja mentalnog zdravlja učenika, a vezano uz zlostavljanje novim tehnologijama, osobito mobilnim telefonima i Internetom.

Stečena znanja i vještine pedagoginja će primjenjivati u radu s učenicima i roditeljima. Opširnije u PREZENTACIJI o tečaju.

Pedagoginja na Erasmus+ mobilnosti u Valenciji učila o digitalnim medijima

5. 12. 2022.

“Digital Media: The Classroom of the Future”  naziv je  tečaja na kojem je u Valenciji, u sklopu KA121 Erasmus+ projekta “Rights now!”, sudjelovala Gordana Ščetar, stručna suradnica pedagoginja Osnovne škole Sveti Petar Orehovec.

Polaznici tečaja iz Češke, Njemačke, Slovenije, Mađarske, Belgije i Hrvatske, naučili su razumjeti razvojne izazove za učenike u digitalnom dobu, prijetnje digitalne tehnologije, ulogu tehnologije i društvenih medija u izgradnji društvenih odnosa i učenja, koristiti društvene medije u učionici kako bi povećali zalaganje učenika i ojačali komunikaciju, te načine na koje učenici mogu pozitivno koristiti tehnologiju u privatnom životu i izraziti svoje talente.

Poseban naglasak stavljan je na zlostavljanje novim tehnologijama, osobito mobilnim telefonima i Internetom, te mogućnostima i zakonskoj obvezi njihova prijavljivanja nadležnim institucijama.

Po dolasku, sudionici su kratkim filmovima predstavili sebe, države i škole iz kojih dolaze. Voditelj edukacije Iacopo Falciani predstavio je plan i program edukacije te je dogovoren način rada s polaznicima.

Na tečaju su polaznici dobili znanja i odgovore o važnim aspektima koje treba uzeti u obzir kada se istražuje ICT alat. Na primjer, kako pronaći već stvoreni materijal, koliko je jednostavan i je li dobar. Privatno ili javno: možemo li edukativni sadržaj držati privatnim besplatno? Koje platforme koristiti za objavu i na koji način. Koje su nam opcije dijeljenja: kako se edukativni sadržaj može podijeliti s učenicima i kolegama? Trebaju li učenici račun za pristup edukativnom sadržaju ili ne? Koje su razlike.

Polaznici su zatim podijelili iskustva vezana uz upotrebu mobilnih telefona – koje su prednosti, nedostatci, opasnosti i prijetnje, te izradili prijedlog njihovog korištenja u školi i kod kuće (za roditelje).

Tijekom edukacije polaznici su pogledali nekoliko video materijala. Osobitu pažnju obratili su na poruke Simona Sineka i Nicholasa Carra. 

“Zaglupljuje li nas Google?” kada je Nicholas Carr postavio to pitanje, u slavnoj naslovnoj priči za Atlantic Monthly, iskristalizirao je jednu od najvažnijih rasprava našeg vremena: dok uživamo u blagodatima Interneta, žrtvujemo li svoju sposobnost čitanja i dubokog razmišljanja? U videu i knjizi Carr tvrdi da se naši mozgovi mijenjaju kao odgovor na naša iskustva. Tehnologije koje koristimo za pronalaženje, pohranjivanje i dijeljenje informacija mogu doslovno preusmjeriti naše neuronske puteve.

Također objašnjava kako nam je tiskana knjiga usmjeravala pažnju, potičući duboku i kreativnu misao. Nasuprot tome, Internet potiče brzo, rastreseno prihvaćanje malih dijelova informacija iz mnogih izvora. Njegova etika je etika brzine i učinkovitosti, optimizirane proizvodnje i potrošnje. Ono što gubimo je sposobnost koncentracije, kontemplacije i refleksije. O navedenom polaznici su poveli debatu i donijeli zaključke.

Obradili su potom sustave za upravljanje učenjem (LMS – Learning Management Systems), Office 365, Google Suite, Moodle, National Systems: e-register, programe za video lekcije: EdPuzzle, Ted.ed, H5P, programe za obradu zvuka i glazbe, ikone i ilustracije te online fotografije.

Prilikom obrade teme zlostavljanja na Internetu, polaznici su naučili značenja novih riječi kojima opisujemo primjerice čin govorenja zlobnih stvari na Internetu, obično VELIKIM SLOVIMA, a često i na javnom forumu s namjerom ponižavanja, ili korištenje internetskih medija za uspostavu odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta i odrasle osobe, s ciljem vrbovanja i iskorištavanja maloljetnika, te mnoge druge. Naglašena je potreba očuvanja mentalnog zdravlja.

Na tečaju su polaznici dobili preporuke za čitanje i promišljanje o temi:

  1. Nicholas Carr: The Shallows – What the Internet Is Doing to Our Brains
  2. Maggie Jackson: Distracted – The Erosion of Attention and the Coming Dark Age
  3. Luke Fernandez, Susan J Matt: Bored, Lonely, Angry, Stupid – Changing Feelings about Technology, from the Telegraph to Twitter
  4. Sherry Turkle: Reclaiming Conversation – The Power of Talk in a Digital Age

U program edukacije bilo je uvršteno i kulturno upoznavanje Valencie, pa su polaznici imali priliku upoznati veći dio znamenitosti.

Dobivene informacije i stečena znanja pedagoginja će koristiti u svakodnevnom radu s učenicima i učiteljima, a u suradnji s knjižničarkom održat će roditeljske sastanke u svim razrednim odjelima škole. /Gordana Ščetar/

Objave u medijima: 

Skole.hr

Radio Križevci

Prigorski.hr

Mrežne stranice Koprivničko-križevačke županije

MOBILNOST UČITELJICE MARINE GOLEC

Diseminacija učiteljice Golec na Učiteljskom vijeću

2. 12. 2022.

Na Učiteljskom vijeću održanom 1.12.2022. učiteljica Marina Golec, polaznica job shadowingu u sklopu projekta Erasmus+ KA 121 “Rights now” izvijestila je kolegice i kolege o svom boravku u OŠ Momčilo Nastasijević u Gornjem Milanovcu.

Golec  je od 26.9. do 30.9. pratila rad mentorica Jasmine Marković i Ljiljane Đurović u prvom razredu te je usporedila odgojno-obrazovni rad u cjelodnevnoj nastavi i klasičnom odjeljenju. Naglasila je da  u OŠ Momčilo Nastasijević  cjelodnevna nastava u prvom i drugom razredu organizirana već 11 godina. Škola ima 24 odjeljenja i moderno je opremljena. Velika pažnja pridaje se odgoju učenika. Na kraju 8. razreda učenici pišu završni ispit.

Više o boravku učiteljice Marine Golec u OŠ Momčilo Nastasijević u Gornjem Milanovcu prezentaciji.

Diseminacija na Aktivu razredne nastave

19. 11. 2022.

Na Aktivu razredne nastave održanom 17.11.2022. učiteljica Marina Golec, polaznica job shadowinga u sklopu projekta Erasmus+ KA 121 “Rights now”, izvijestila je kolegice i kolege o svom boravku u OŠ Momčilo Nastasijević u Gornjem Milanovcu.

Učiteljica Golec je od 26.9. do 30.9. pratila rad mentorica Jasmine Marković i Ljiljane Đurović u prvom razredu te je usporedila odgojno-obrazovni rad u cjelodnevnoj nastavi i klasičnom odjeljenju.

Naglasila je da OŠ Momčilo Nastasijević ima status Eko škole te da se velika pažnja pridaje ekološkom odgoju učenika. Također je istaknula srdačnost i ljubaznost domaćina.  Za učiteljicu Golec organizirali su  obilazak kulturnih i odgojno obrazovnih ustanova u Gornjem Milanovcu  i popodnevne izlete u Čačak, Rudnik i Brđane.  Na aktivu je bilo 13 sudionika.

Učiteljica Marina Golec bila na job shadowingu u Gornjem Milanovcu

11. 10. 2022.

Marina Golec, učiteljica u OŠ Sveti Petar Orehovec, boravila je (od 26. – 30. 9. 2022.) u Osnovnoj školi „Momčilo Nastasijević“ u Gornjem Milanovcu u Srbiji.  Posjet spomenutoj školi organiziran je u sklopu sklopu Erasmus+ KA 121 projekta „Rights now!“ (“Prava sada!”), a cilj je bio upoznati metode rada koje primjenjuju u razrednoj nastavi u spomenutoj školi.  

Učiteljica Golec pratila je rad dr. Ljiljane Đurović, učiteljice prvog razreda te administratorice eDnevnika i članice komisije za dobivanje licence za učitelje te  satove Jasminke Marković i Milene Stojanović, također učiteljica prvih razreda.  Marković i Stojanović su učiteljice razrednog odjeljenja u cjelodnevnoj nastavi. Takav način rada podrazumijeva podjelu predmeta i smjena dvaju učiteljica. Poput djece u vrtiću,  učenici cjelodnevnog odjeljenja  okupljaju se  između 7 i 8 sati.  Prvih sat vremena učenici mogu završiti aktivnosti koje nisu stigli prethodni dan,  čitati dječje časopise ili gledati edukativne emisije. Odnos učitelj-učenik i  učenik-učenik u organiziranom slobodnom vremenu učenika daleko je životniji i prisniji te se nastoji graditi na pedagoškom načelu „ŠKOLA – DRUGI DOM“.

Nastava je raspoređena unutar osam sati, ali nije obuhvaćeno samo učenje i usvajanje novog gradiva, nego i igra, odmor i obroci. Nastava počinje u 8 sati jutarnjom gimnastikom, a nastavlja se  vježbanjem, ponavljanjem i utvrđivanjem gradiva. Učiteljice u nastavi koriste lutke zijevalice, štapne lutke, snimljene emisije za nastavu na daljinu, nastavne materijale s interneta, digitalne udžbenike te nastavne listiće. Imaju i izvanučioničku nastavu, a u razred često  dovode i  goste,  ovisno o sadržajima koje obrađuju.

Sve zadaće učenici rješavaju u školi, a zahvaljujući ormarićima kojima je opremljena učionica, torbe i sav pribor učenici nose  samo ponedjeljkom, a kroz tjedan ostaju u školi.  Učionica je opremljena i strunjačama. Osim boravka u učionici, dosta se vremena provodi i na zraku. Učiteljica koja radi u prijepodnevnoj smjeni završava rad s učenicima u 11.30, a nastava traje do 15 sati. Od 15 do 16 sati  opet je  vrijeme za individualizirani rad. Roditelji po djecu dolaze  najkasnije u 16 sati. Za boravak svoje djece u cjelodnevnoj nastavi roditelji ne plaćaju nikakvu nadoknadu već samo cijenu obroka. Škola ima prostrano dvorište, igralište i livadu gdje se učenici igraju pod odmorom ili imaju nastavu tjelesne i zdravstvene kulture.

No, u školi „Momčilo Nastasijević“, samo učenici prvih i drugih razreda mogu birati cjelodnevnu nastavu. U preostalim odjeljenjima je sličan način rada kao i kod nas. Razlika je u tome što učenici u Srbiji imaju pet sati matematike tjedno, a umjesto vjeronauka mogu izabrati građanski odgoj.  Puno pažnje pridaju ekološkoj svijesti učenika, a u tome im pomaže i Dječji ekološki kalendar kojeg je u tiskanoj i digitalnoj verziji  osmislila učiteljica Ljiljana Đurović. Ona također snima i ekološke emisije za TV.

U program edukacije bilo je uvršteno upoznavanje kulture i običaja Srbije. Učiteljica Golec  prisustvovala je dodjeli nagrade „Mija Aleksić – biti glumac“  te je gledala film „Leto kada sam naučila da letim“. U spomenutom filmu igra i Olga Odanović, glumica nagrađena nagradom Mija Aleksić.  

Domaćini iz škole „Momčilo Nastasijević“ za učiteljicu Golec organizirali su i obilazak kulturnih i odgojno obrazovnih ustanova u Gornjem Milanovcu te posjet kazalištu i popodnevne izlete u Čačak, Rudnik i Brđane.  Učiteljica Golec smatra da je ovaj job shadowing bio korisno iskustvo  tijekom kojeg je  sakupila inovativne ideje  za daljnji rad sa svojim učenicima. /Marina Golec/

Objave u medijima:

SKOLE.HR

PRIGORSKI.HR

MREŽNE STRANICE KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKE ŽUPANIJE

Skip to content