Erasmus KA121 BRZA I ODRŽIVA MODA

by | ruj 29, 2024

Ova rubrike mrežna stranice škole  ostvarena je  uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajališta njenih autora i Komisija se ne
može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.


Koordinator projekta i administrator rubrike je stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički.

Na Eramus+ mobilnosti u Francuskoj šivali i uživali u druženjima

Kad bismo samo s dvije riječi trebali opisati našu Erasmus+ mobilnost u Saint-Chamondu (od 4. – 8. 11. 2024.) rekli bismo šivanje i druženje.  Šivanje jer u našem projektu učimo o razlikama između brze i održive mode, a popravljanjem odjeće može se produžiti njen vijek. Zato smo mi i učenici iz Italije, Rumunjske, Španjolske i Švedske te naši francuski domaćini učili kako šivati rukom, ali i na šivaćoj mašini.

Učenici iz Švedske iskazali su se u toj vještini jer u njihovim školama se uči ta vještina, ali nije loše išlo ni nama zahvaljujući uputama koje su nam dale voditeljice radionice iz Udruge Les Nouveaux Ateliers Du Dolay. Svi smo na platnene vrećice uz pomoć igle i konca našili svoje ime, slovo ili neki simbol koji smo prethodno iscrtali. Rukom smo na platno našili i slova Erasmus, a podlogu za slova spajali smo šivanjem na šivaćem stroju.

Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.

Članci o mobilnosti objavljeni su i u slijedećim medijima:

PRIGORSKI.HR

MREŽNOJ STRANICI KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKE ŽUPANIJE

Stara odjeća – novi ukras

4. 11. 2024. 

U sklopu projekta Erasmus+ pod nazivom “Održiva i brza moda,” učenici 5.b i 6.b razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnost likovne grupe, od početka listopada,  uče vještine šivanja, krojenja i kreativnog preuređivanja odjevnih predmeta. Cilj ovog projekta je približiti djeci osnovne tehnike šivanja i krojenja, ali i važnost recikliranja i odgovornog odnosa prema odjeći kroz koncept održive mode. Učenici koriste stare odjevne predmete, koje više ne nose jer su im premali ili imaju neki nedostatak, kako bi stvorili jedinstvene božićne ukrase za jelku.

Aktivnosti započinju učenjem osnovnih tehnika ručnog šivanja, kako bi učenici dobili osjećaj za iglu i konac, razvijajući preciznost i strpljenje. Nakon što svladaju ručno šivanje, učenici prelaze na rad sa šivaćom mašinom. Učenici uz pomoć učiteljice uče koristiti šivaću mašinu na siguran i efikasan način, usvajajući ključne vještine poput postavljanja konca, ravnog šivanja te šivanja različitih oblika.

Nakon što su usvojili osnovne tehnike, učenici se upoznaju s procesom krojenja, analizirajući stare odjevne predmete koje su donijeli iz svojih domova. Učenici izrezuju dijelove tkanine koji se mogu ponovo koristiti i na njima planiraju kroj za božićne ukrase. Učenici potom izrezuju materijale, vodeći računa o veličini i obliku potrebnom za izradu ukrasa.

Nakon krojenja, učenici započinju proces preuređivanja dijelova tkanine u božićne ukrase za jelku. Šivaju dva dijela, pune ga ostacima tkanina te dodaju trake kako bi se ukrasi mogli staviti na jelku.

Učenici 8. a izrađivali digitalne animacije o brzoj modi

25. 10. 2024.

Brza i održiva moda bile su teme nekih  digitalnih animacija koje su danas na radionici „Uvod u digitalnu animaciju“ izrađivali učenici 8. a razreda. Radionicu su u sklopu programa „Ruksak pun kulture“ vodili multimedijalni umjetnici Dina i Vedran Gligo iz Umjetničke organizacija “Format C”. Učenici su digitalne animacije pripremali u programu Kdenlive.

Ispod teksta  dostupni su  radovi Petre Hrgovan i Lee Horvat te Zare Slavi i Lorene Črnek.  

Obilježili smo Dan Erasmusa

14. 10. 2024.

U zemljama EU od 14. – 19. listopada obilježavaju se Dani Erasmusa+ programa. Jučer smo to učinili i mi. Na okupljanju u školskom hodniku voditeljice programa Lorena Črnek, Petra Hrgovan i Zara Slavi spomenule su da je naša škola od 2017. do 2024. iz Erasmus+ programa dobila ukupno 188.091 €, a za ovu školsku godinu dodijeljeno nam  28.211 €. Spomenule su i da smo proveli tri KA2 projekta i  četiri puta bili domaćini mobilnosti.

O sudjelovanju naše škole u Erasmus+ programu govore i sljedeće brojke. Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.

U socijalnoj zadruzi Humana Nova šestaši učili šivati gumbe

12. 10. 2024. 

 Učenici koji nikad nisu primili iglu u ruke, imali su priliku to pokušati u socijalnoj zadruzi Humana Nova u Čakovcu, gdje smo učili kako sašiti gumb. Posjetili smo je mi učenici 6. a i 6. b u srijedu (10. 10.) u sklopu naše terenske nastave u pratnji naših razrednica Andree Martinčić i Tijane Mamić. Spomenuta posjeta ujedno je i jedna od planiranih aktivnosti u našem ovogodišnjem Erasmus+ projektu “Brza i održiva moda”

Osim što smo učili kako prišiti gumb, od ostataka materijala pleli smo pletenice koje se mogu iskoristiti kao narukvice ili ogrlice. Korištenje odjeće i tekstilnih materijala koji se više ne koriste te prerada u neki drugi upotrebni predmet važno je načelo poslovanja socijalne zadruga Humana Nova. No, osim što nastoje održivo poslovati, stalo im je do toga da načelo održive mode prenose i mladima. Upravo zato organiziraju radionice za mlade, a zato u sklopu tvornice imaju i second hand trgovinu u kojoj se dobro očuvana rabljena odjeća može naći po vrlo povoljnim cijenama. O njihovom načelu održivog poslovanja, koje podrazumijeva i uključivost i zapošljavanje ljudi s invaliditetom i teško zapošljivih skupina, ispričala nam je djelatnica Karolina Kraljić prije nego što nas je provela kroz cijelu tvornicu.

 

Osim švelja koje šiju majice, zastave, jakne … u  jednom djelu tvornice vidjeli smo kako se od starih krpa izrađuje filc. To je  netkani tekstil koji se najčešće koristi u industriji ili u građevini. U građevini ga uglavnom koriste kao  izolacijski material. U skladištima smo vidjeli i mnoštvo tekstilnih proizvoda koji građani odlažu u kontejnere za odlaganje tekstila. Upravo od tog prikupljenog tekstila nastaje filc, a od nekih se odjevnih predmeta zaposlenici izrađuju šlape, torbe…

Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.

Održivu modu furaj, planetu čuvaj – crtić 8. a

 

30. 9. 2024. 

Jeste li kada razmišljali koliko odjeće kupujete, a onda je jednom ili dva puta odjenete? Mi smo o tome počeli razmišljati za vrijeme radionice koju je za nas učenike 8. a u petak (27. 9.) održala Jasminka Bijelić Ljubić, voditeljica Škole animiranog filma Čakovec (ŠAF Čakovec). Ona nas je učila kako se priprema animirani film u tehnici stop animacije, a naši likovi bili su etikete. Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.

 

Na radionici o održivosti učili i o brzoj modi

30. 9. 2024. 

 Da svatko, pa čak i mi djeca, može pridonijeti da naš planet bude manje zagađen, da živimo ekonomičnije i u boljem društvu učili smo na radionici “Održivost što je  to i zašto je važna?” Radionica za nas učenika 6. b održana je u četvrtak 26. 9, a za učenike 6. a bila je 23. 9.

Više u školskom digitalnom listu na KLINČEK.

Novom Erasmus+ projektu u fokusu su brza i održiva moda

 

29. 9. 2024. 

 Učenici će neke činjenice o modi doznati i na mobilnostima u Francusku i Italiju

Brza i održiva moda bit će teme  našeg ovogodišnje Erasmus+ projekta. Cilj projekta jest  ukazati na to da je je masovna proizvodnja odjeće značajna opasnost za naš planet, a ona proizvedena od jeftinih sintetičkih materijala i za  naše zdravlje. Tijekom projekta učenici će imati priliku učiti o vrstama prirodnih i umjetnih materijala, o etiketama na odjeći i njihovoj važnosti te o mogućnostima održivijeg postupanja s odjećom.

Da bismo ostvarili ciljeve projekta planirane se brojne aktivnosti. Započet ćemo s anketom o razumijevanju pojma brze i održive mode, radionicama o tome što je održivost općenito, planirana je i radionica na kojoj će učenici učiti o razlikama između prirodnih i sintetičkih materijala. Šestaši će posjeti tvrtku Humana nova koja se bavi recikliranjem odjeće, a planirane su i radionice na kojima će učenici učiti kako sašiti gumb ili nešto zakrpati.

Na radionici recikliranja učenici će  neki odjevni predmet koji  više ne upotrebljavaju “pretvoriti” u neki drugi upotrebni predmet, a jedan osmi razred imat će priliku sudjelovati na  radionici “Teta etiketa”. U školi će biti organizirana   razmjena odjeće, a učenici će imati prilike razgovarati i  s dizajnerom  održive mode.

Neke od činjenica o brzoj i održivoj modi učenici će doznati i na mobilnostima u Francusku (3. 11. – 9. 11. 2024.) i Italiju (11. – 17. 5. 2025.), a neki će učenici imati priliku sudjelovati i u eTwinning projektu kojem će na engleskom jeziku surađivati s vršnjacima iz još 5 škola. Tema njihove suradnje također će biti brza i održiva moda.

Neki od konkretnih materijalnih rezultata projekta bit će animirani film u kojem glavnu ulogu imaju etikete odjevnih predmeta, kratki dokumentarni film te radijska emisija i novinarski članci s temama o brzoj i održivoj modi.

Sastavni dio ovogodišnjeg Erasmus+ projekta bit će i četiri mobilnosti učitelja. Oni će imati priliku pohađati neki od strukturiranih tečajeva koji se bave nekom od tema koje bi mogle doprinijeti ostvarivanju školskog Erasmus+ plana. Za provođenje ovogodišnjeg projekta Agencija za mobilnost odobrila nam je 28.211,00 EUR.

Skip to content