048/856-257

ured@os-sveti-petar-orehovec.skole.hr

Osnovna škola

Sveti Petar Orehovec

Administrator stranice Stojanka Lesički, voditeljica projekta,  stručna suradnica knjižničarka.

Radionica za prve razrede

18. 12. 2024.

U  utorak 17. 12. održana je radionica za roditelje i učenike prvog razreda,  a sudjelovalo je 10 roditelja i 10 učenika. Radionicu su vodile učenice Eleonora Črnek i Elena Benčak, učenice 5. b, a prisustvovala je i učiteljica Marina Golec. Priča koju smo čitali na radionici bila je posvećena zajedništvu.  Na radionici su provedene sljedeće aktivnosti:

  • crtanje u pijesku asocijacija na riječ VOLIM
  • spajanje riječi u izreku (tema izreka prijateljstvo)
  • čitanje priče “Brod nasukan na planini”, autorice Nade Iveljić
  • rješavanje osmosmjerke s pojmovima iz pročitane priče
  • pisanje riječi umjesto crteža (korištene priče iz slikovnice “Slikopriče”, autorice Željke Horvat Vukelje
  • pantonima – jednostavni pojmovi (životinje…)
  • pisanje riječi (osmišljavaju na osnovu pogođenog pojma, osnova – prvo slovo)

Radionica za treće razrede

14.  12.  2024.

Radionice za roditelje i učenike trećeg razreda održane su u školskoj knjižnici u dva termina 12. 12.  Sudjelovao je 21 roditelj i isto toliki broj djece te učiteljica Liljana Picig. Radionicu su vodile Elena Dubrava i Petra Paček, učenice 7. a.

Na radionici smo čitali priču na temu empatije – “Najdraži gol”, autora Božidara Prosenjaka, a provedene su još i sljedeće aktivnosti:

  • traženje izreke (izreke o toleranciji)
  • pogađanje naslovnica
  • osmosmjerka (s pojmovima iz priče “Najdraži gol”)
  • pisanje rečenica (tema suosjećanje)
  • upoznavanje s kamišibajem
  • video primjer – kamišibaj naših četvrtaša (Vitez)
  • pontonima – prikazivanje pojmova iz naslovnica

Radionica za četvrtaše

12. 12. 2024.

Na radionici za roditelje i učenike četvrtih razreda  sudjelovalo je 17 roditelja i 17 učenika te učiteljica Nataša Tumpak Brčić. Radionica je održana je 11. 12. , a vodile su je učenice Franka Orak i Marta Miklečić iz  5. a.

 Radionica je započela slaganjem izreka od riječi koje su bile sakrivene na različitim mjestima u knjižnici. Nastavljena je pogađanjem naslovnica novih slikovnica te čitanjem priče “Slavljenje različitosti” jer smo ovu radionicu posvetili toleranciji.

Preostale aktivnosti bile su premetaljka te upoznavanje s blackout poezijom i kreiranje vlastitih stihova po spomenutoj metodi. Temelj za vlastite stihove bile su pjesme Dubravka Horvatića iz knjige “Stanari u slonu”. Prisutni su imali priliku i pogledati kratki animirani film “Crno bijelo” FKVK Zaprešić.

Održana prva radionica projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”

1. 12. 2024.

,Prva u nizu od ukupno osam radionica za roditelje i učenike koje su dio projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”, održana je u četvrtak (28. 12.) za roditelje i učenike drugih razreda. 

Od ukupno 36 učenika koliko ih ima u matičnoj i područnim školama, na radionici je sudjelovalo 12 učenika i isto toliko njihovih roditelja. Sudeći po njihovim ocjenama dobro su se zabavili na ovom druženju posvećenom poticanju čitanju. Cilj  radionice bio je  kroz zajedničku igru roditelja i učenika potaknuti učenike na čitanje i osvijestiti ih koliko je čitanje važno u školovanju, razvijanju mašte te kreativnosti.  

Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.  

O projektu “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”

 

U našoj školi posljednjih godina primjećujemo da pada kvaliteta čitanja na glas kod učenika razredna nastave, a i onih u predmetnoj nastavi te smo zato pokrenuli ovaj projekt. Ciljevi projekta su  utjecati na kvalitetu čitanja naglas i  razumijevanje općeg leksika, a time i na nivo čitalačke pismenosti. Zamišljeno je da u projekt uključimo i roditelje kako bismo ih potaknuli da budu partneri učiteljima u poticanju čitanja. Roditelje ćemo zajedno s djecom pozivati na radionice na kojima će moći sudjelovati u različitim aktivnostima za poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti. Za roditelje i učenike organizirat će se ukupno 8 radionica.

Osim radionica za roditelje ove  školske godine organizirat će se i sljedeće aktivnosti:

  1. Testiranje učenika u brzini i točnosti čitanja naglas

Testiranje svih učenika razredne nastave izvršit će se na početku i na kraju projekta. Učenike prvih razreda testirat ćemo  samo na kraju projekta.

 

  1. Natjecanje u izražajnom čitanju naglas

U natjecanju u izražajnom čitanju naglas sudjelovat će zainteresirani učenici razredne i predmetne nastave. Odabrani tekst učenici će dobiti  unaprijed te će se moći pripremiti za natjecanje.

 

  1. Čitateljski izazovi

Učenici razredne nastave  birat će neki od naslova predloženih za čitateljski izazov, a nakon čitanja ispunjavat će kratke upitnike u kojima će odgovarati na pitanja o djelu. Na osnovu upitnika i broja pročitanih djela izabrat ćemo najčitatelja drugog, trećeg i četvrtog razreda.

 

  1. Čitanje mališanima DV Mali Petar

Ovu aktivnost organizirat ćemo kako bi učenici pred publikom vježbali izražajno čitanje i učili kako voditi razgovor o pročitanom

 

  1. Poučavanje čitanja

Knjižničarka će vježbati čitanje s učenicima petih i šestih razreda koji imaju izrazitih problema u čitanju naglas. U aktivnost će biti uključeni učenici prema prijedlogu učiteljica hrvatskog jezika.

 

Kako bi za sudjelovanje u projektu privukli što veći broj učenika razredne nastave namjeravamo povećati fond slikovnica jer ih posjedujemo nedovoljno, a većina ih je nabavljena prije više od 15 godina.

 

Projekt vodi knjižničarka Stojanka Lesički, uz sudjelovanje učiteljice Brankice Bukal i članova Čitalačkog kluba te učitelja razredne nastave: Nataša Tumpak Brčić, Marina Golec,

Dubravke Kos, Ljiljane Picig, Mirjane Mekovec, Liljane Benčak, Kristine Dubravec, Marije Hrg, Emine Barčević, Blaženke Svobode, Natalije Kos, Ivice Čoraka, Maje Čorak.

 

 

Skip to content