048/856-257

ured@os-sveti-petar-orehovec.skole.hr

Osnovna škola

Sveti Petar Orehovec

Započeli čitalački izazovi

3. 2. 2025.

Učenici drugih, trećih i četvrtih MŠ započeli su s čitalačkim izazovima. Svaki učenik bi trebao pročitati 10 slikovnica i riješiti 10 kvizova, a kad se zbroje bodovi u svakom razredu bit će proglašen najuspješniji natjecatelj. Nakon što izazov završi u MŠ slikovnice se sele u područne škole

Za učenike prvih razreda čitalački izazov bit će organiziran u travnju. Više u školskom digitalnom listu KLINČEK

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Čitanje  u vrtiću

31. 1. 2025.

Jedna od aktivnosti kojima nastojimo uvećati kvalitetu čitanja, ali i potaknuti na čitanje jest čitanje vrtićancima. Mališanima u obližnji DV Mali Petar odlaze čitati naši učenici predmetne nastave. Takvi im posjeti omogućuju uvježbavanje izražajnog čitanja i razvoj komunikacijskih vještina. Naime, oni s mališanima razgovaraju o temi slikovnice.  Mališani ih uvijek veselo dočekuju i zainteresirani su za ono što im čitaju i imaju puno pitanja.

OVDJE je dostupna tabela u kojoj bilježimo datume naših posjeta, naslove pročitanih slikovnica te učenike koji čitaju.

.

Administrator stranice Stojanka Lesički, voditeljica projekta,  stručna suradnica knjižničarka.

Ministarstvo nam dodijelilo 1000 eura za projekt

27. 1. 2025.

 

 

Projekt “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti” kandidirali smo na Poziv za financiranje projekata u sklopu izvannastavnih aktivnosti osnovnih i srednjih škola te učeničkih domova u školskoj godini 2024./2025. i za provođenje projekta dodijeljeno nam je 1000 eura. Od dobivenog iznosa zasad su nabavljeno 83 slikovnice u iznosu od 625,16 eura.

Ostatak dodijeljenih sredstava bit će  potrošen uskoro i to također na nabavu slikovnica.

 

Radionica za prve razrede

18. 12. 2024.

U  utorak 17. 12. održana je radionica za roditelje i učenike prvog razreda,  a sudjelovalo je 10 roditelja i 10 učenika. Radionicu su vodile učenice Eleonora Črnek i Elena Benčak, učenice 5. b, a prisustvovala je i učiteljica Marina Golec. Priča koju smo čitali na radionici bila je posvećena zajedništvu.  Na radionici su provedene sljedeće aktivnosti:

  • crtanje u pijesku asocijacija na riječ VOLIM
  • spajanje riječi u izreku (tema izreka prijateljstvo)
  • čitanje priče “Brod nasukan na planini”, autorice Nade Iveljić
  • rješavanje osmosmjerke s pojmovima iz pročitane priče
  • pisanje riječi umjesto crteža (korištene priče iz slikovnice “Slikopriče”, autorice Željke Horvat Vukelje
  • pantonima – jednostavni pojmovi (životinje…)
  • pisanje riječi (osmišljavaju na osnovu pogođenog pojma, osnova – prvo slovo)

Radionica za treće razrede

14.  12.  2024.

Radionice za roditelje i učenike trećeg razreda održane su u školskoj knjižnici u dva termina 12. 12.  Sudjelovao je 21 roditelj i isto toliki broj djece te učiteljica Liljana Picig. Radionicu su vodile Elena Dubrava i Petra Paček, učenice 7. a.

Na radionici smo čitali priču na temu empatije – “Najdraži gol”, autora Božidara Prosenjaka, a provedene su još i sljedeće aktivnosti:

  • traženje izreke (izreke o toleranciji)
  • pogađanje naslovnica
  • osmosmjerka (s pojmovima iz priče “Najdraži gol”)
  • pisanje rečenica (tema suosjećanje)
  • upoznavanje s kamišibajem
  • video primjer – kamišibaj naših četvrtaša (Vitez)
  • pontonima – prikazivanje pojmova iz naslovnica

Radionica za četvrtaše

12. 12. 2024.

Na radionici za roditelje i učenike četvrtih razreda  sudjelovalo je 17 roditelja i 17 učenika te učiteljica Nataša Tumpak Brčić. Radionica je održana je 11. 12. , a vodile su je učenice Franka Orak i Marta Miklečić iz  5. a.

 Radionica je započela slaganjem izreka od riječi koje su bile sakrivene na različitim mjestima u knjižnici. Nastavljena je pogađanjem naslovnica novih slikovnica te čitanjem priče “Slavljenje različitosti” jer smo ovu radionicu posvetili toleranciji.

Preostale aktivnosti bile su premetaljka te upoznavanje s blackout poezijom i kreiranje vlastitih stihova po spomenutoj metodi. Temelj za vlastite stihove bile su pjesme Dubravka Horvatića iz knjige “Stanari u slonu”. Prisutni su imali priliku i pogledati kratki animirani film “Crno bijelo” FKVK Zaprešić.

Održana prva radionica projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”

1. 12. 2024.

,Prva u nizu od ukupno osam radionica za roditelje i učenike koje su dio projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”, održana je u četvrtak (28. 12.) za roditelje i učenike drugih razreda. 

Od ukupno 36 učenika koliko ih ima u matičnoj i područnim školama, na radionici je sudjelovalo 12 učenika i isto toliko njihovih roditelja. Sudeći po njihovim ocjenama dobro su se zabavili na ovom druženju posvećenom poticanju čitanju. Cilj  radionice bio je  kroz zajedničku igru roditelja i učenika potaknuti učenike na čitanje i osvijestiti ih koliko je čitanje važno u školovanju, razvijanju mašte te kreativnosti.  

Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.  

O projektu “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”

 

U našoj školi posljednjih godina primjećujemo da pada kvaliteta čitanja na glas kod učenika razredna nastave, a i onih u predmetnoj nastavi te smo zato pokrenuli ovaj projekt. Ciljevi projekta su  utjecati na kvalitetu čitanja naglas i  razumijevanje općeg leksika, a time i na nivo čitalačke pismenosti. Zamišljeno je da u projekt uključimo i roditelje kako bismo ih potaknuli da budu partneri učiteljima u poticanju čitanja. Roditelje ćemo zajedno s djecom pozivati na radionice na kojima će moći sudjelovati u različitim aktivnostima za poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti. Za roditelje i učenike organizirat će se ukupno 8 radionica.

Osim radionica za roditelje ove  školske godine organizirat će se i sljedeće aktivnosti:

  1. Testiranje učenika u brzini i točnosti čitanja naglas

Testiranje svih učenika razredne nastave izvršit će se na početku i na kraju projekta. Učenike prvih razreda testirat ćemo  samo na kraju projekta.

 

  1. Natjecanje u izražajnom čitanju naglas

U natjecanju u izražajnom čitanju naglas sudjelovat će zainteresirani učenici razredne i predmetne nastave. Odabrani tekst učenici će dobiti  unaprijed te će se moći pripremiti za natjecanje.

 

  1. Čitateljski izazovi

Učenici razredne nastave  birat će neki od naslova predloženih za čitateljski izazov, a nakon čitanja ispunjavat će kratke upitnike u kojima će odgovarati na pitanja o djelu. Na osnovu upitnika i broja pročitanih djela izabrat ćemo najčitatelja drugog, trećeg i četvrtog razreda.

 

  1. Čitanje mališanima DV Mali Petar

Ovu aktivnost organizirat ćemo kako bi učenici pred publikom vježbali izražajno čitanje i učili kako voditi razgovor o pročitanom

 

  1. Poučavanje čitanja

Knjižničarka će vježbati čitanje s učenicima petih i šestih razreda koji imaju izrazitih problema u čitanju naglas. U aktivnost će biti uključeni učenici prema prijedlogu učiteljica hrvatskog jezika.

 

Kako bi za sudjelovanje u projektu privukli što veći broj učenika razredne nastave namjeravamo povećati fond slikovnica jer ih posjedujemo nedovoljno, a većina ih je nabavljena prije više od 15 godina.

 

Projekt vodi knjižničarka Stojanka Lesički, uz sudjelovanje učiteljice Brankice Bukal i članova Čitalačkog kluba te učitelja razredne nastave: Nataša Tumpak Brčić, Marina Golec,

Dubravke Kos, Ljiljane Picig, Mirjane Mekovec, Liljane Benčak, Kristine Dubravec, Marije Hrg, Emine Barčević, Blaženke Svobode, Natalije Kos, Ivice Čoraka, Maje Čorak.

 

 

Skip to content