Administrator stranice Stojanka Lesički, voditeljica projekta, stručna suradnica knjižničarka.
Radionica za prve razrede
18. 12. 2024.
U utorak 17. 12. održana je radionica za roditelje i učenike prvog razreda, a sudjelovalo je 10 roditelja i 10 učenika. Radionicu su vodile učenice Eleonora Črnek i Elena Benčak, učenice 5. b, a prisustvovala je i učiteljica Marina Golec. Priča koju smo čitali na radionici bila je posvećena zajedništvu. Na radionici su provedene sljedeće aktivnosti:
- crtanje u pijesku asocijacija na riječ VOLIM
- spajanje riječi u izreku (tema izreka prijateljstvo)
- čitanje priče “Brod nasukan na planini”, autorice Nade Iveljić
- rješavanje osmosmjerke s pojmovima iz pročitane priče
- pisanje riječi umjesto crteža (korištene priče iz slikovnice “Slikopriče”, autorice Željke Horvat Vukelje
- pantonima – jednostavni pojmovi (životinje…)
- pisanje riječi (osmišljavaju na osnovu pogođenog pojma, osnova – prvo slovo)
Radionica za treće razrede
14. 12. 2024.
Radionice za roditelje i učenike trećeg razreda održane su u školskoj knjižnici u dva termina 12. 12. Sudjelovao je 21 roditelj i isto toliki broj djece te učiteljica Liljana Picig. Radionicu su vodile Elena Dubrava i Petra Paček, učenice 7. a.
Na radionici smo čitali priču na temu empatije – “Najdraži gol”, autora Božidara Prosenjaka, a provedene su još i sljedeće aktivnosti:
- traženje izreke (izreke o toleranciji)
- pogađanje naslovnica
- osmosmjerka (s pojmovima iz priče “Najdraži gol”)
- pisanje rečenica (tema suosjećanje)
- upoznavanje s kamišibajem
- video primjer – kamišibaj naših četvrtaša (Vitez)
- pontonima – prikazivanje pojmova iz naslovnica
Radionica za četvrtaše
12. 12. 2024.
Na radionici za roditelje i učenike četvrtih razreda sudjelovalo je 17 roditelja i 17 učenika te učiteljica Nataša Tumpak Brčić. Radionica je održana je 11. 12. , a vodile su je učenice Franka Orak i Marta Miklečić iz 5. a.
Radionica je započela slaganjem izreka od riječi koje su bile sakrivene na različitim mjestima u knjižnici. Nastavljena je pogađanjem naslovnica novih slikovnica te čitanjem priče “Slavljenje različitosti” jer smo ovu radionicu posvetili toleranciji.
Preostale aktivnosti bile su premetaljka te upoznavanje s blackout poezijom i kreiranje vlastitih stihova po spomenutoj metodi. Temelj za vlastite stihove bile su pjesme Dubravka Horvatića iz knjige “Stanari u slonu”. Prisutni su imali priliku i pogledati kratki animirani film “Crno bijelo” FKVK Zaprešić.
Održana prva radionica projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”
1. 12. 2024.
,Prva u nizu od ukupno osam radionica za roditelje i učenike koje su dio projekta “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”, održana je u četvrtak (28. 12.) za roditelje i učenike drugih razreda.
Od ukupno 36 učenika koliko ih ima u matičnoj i područnim školama, na radionici je sudjelovalo 12 učenika i isto toliko njihovih roditelja. Sudeći po njihovim ocjenama dobro su se zabavili na ovom druženju posvećenom poticanju čitanju. Cilj radionice bio je kroz zajedničku igru roditelja i učenika potaknuti učenike na čitanje i osvijestiti ih koliko je čitanje važno u školovanju, razvijanju mašte te kreativnosti.
Više u školskom digitalnom listu KLINČEK.
O projektu “Glasno i jasno: Put do čitalačke pismenosti”
U našoj školi posljednjih godina primjećujemo da pada kvaliteta čitanja na glas kod učenika razredna nastave, a i onih u predmetnoj nastavi te smo zato pokrenuli ovaj projekt. Ciljevi projekta su utjecati na kvalitetu čitanja naglas i razumijevanje općeg leksika, a time i na nivo čitalačke pismenosti. Zamišljeno je da u projekt uključimo i roditelje kako bismo ih potaknuli da budu partneri učiteljima u poticanju čitanja. Roditelje ćemo zajedno s djecom pozivati na radionice na kojima će moći sudjelovati u različitim aktivnostima za poticanje čitanja i razvoj čitalačke pismenosti. Za roditelje i učenike organizirat će se ukupno 8 radionica.
Osim radionica za roditelje ove školske godine organizirat će se i sljedeće aktivnosti:
- Testiranje učenika u brzini i točnosti čitanja naglas
Testiranje svih učenika razredne nastave izvršit će se na početku i na kraju projekta. Učenike prvih razreda testirat ćemo samo na kraju projekta.
- Natjecanje u izražajnom čitanju naglas
U natjecanju u izražajnom čitanju naglas sudjelovat će zainteresirani učenici razredne i predmetne nastave. Odabrani tekst učenici će dobiti unaprijed te će se moći pripremiti za natjecanje.
- Čitateljski izazovi
Učenici razredne nastave birat će neki od naslova predloženih za čitateljski izazov, a nakon čitanja ispunjavat će kratke upitnike u kojima će odgovarati na pitanja o djelu. Na osnovu upitnika i broja pročitanih djela izabrat ćemo najčitatelja drugog, trećeg i četvrtog razreda.
- Čitanje mališanima DV Mali Petar
Ovu aktivnost organizirat ćemo kako bi učenici pred publikom vježbali izražajno čitanje i učili kako voditi razgovor o pročitanom
- Poučavanje čitanja
Knjižničarka će vježbati čitanje s učenicima petih i šestih razreda koji imaju izrazitih problema u čitanju naglas. U aktivnost će biti uključeni učenici prema prijedlogu učiteljica hrvatskog jezika.
Kako bi za sudjelovanje u projektu privukli što veći broj učenika razredne nastave namjeravamo povećati fond slikovnica jer ih posjedujemo nedovoljno, a većina ih je nabavljena prije više od 15 godina.
Projekt vodi knjižničarka Stojanka Lesički, uz sudjelovanje učiteljice Brankice Bukal i članova Čitalačkog kluba te učitelja razredne nastave: Nataša Tumpak Brčić, Marina Golec,
Dubravke Kos, Ljiljane Picig, Mirjane Mekovec, Liljane Benčak, Kristine Dubravec, Marije Hrg, Emine Barčević, Blaženke Svobode, Natalije Kos, Ivice Čoraka, Maje Čorak.