eTwinning – FAST V.S. SUSTAINABLE FASHION
![Logo projekta izabrana](https://os-sveti-petar-orehovec.skole.hr/wp-content/uploads/sites/150/2025/01/Logo-projekta-izabrana.jpeg)
Koordinator projekta i administrator rubrike je stručna suradnica knjižničarka Stojanka Lesički.
Kupovina odjeće i ugljični otisak
11. 1. 2025.
![Logo projekta izabrana](https://os-sveti-petar-orehovec.skole.hr/wp-content/uploads/sites/150/2025/01/Tabela-kilometri.png)
Dnevnik modnog otiska poslužio je i za analizu ugljičnog otiska, točnije rečenu za usporedbu koliko bi ugljični otisak bio manji da su odjeću proizveli hrvatski proizvođači.
Takvu analizu prema obrascu koji nam je ustupila udruga DOOR (Društvo za oblikovanje održivog razvoja) napravila je učenica Petra Hrgovan. Njena analiza dostupna je u školskom digitalnom listu KLINČEK.
U dnevniku modnog otiska bilježili i sastav tkanine
10. 1. 2025.
![Logo projekta izabrana](https://os-sveti-petar-orehovec.skole.hr/wp-content/uploads/sites/150/2025/01/Kolaz-1-la.jpg)
Dnevnik modnog otiska (Fashion footprint diary), jedan od učeničkih zadataka za eTwinning projekt “Fast vs sustainable fashion” dio školskog eTwinning tima provodio je u prosincu. Dvije učenice imale su zadatak bilježiti što su kupile tijekom prosinca, a dvije su bilježile što su oblačile u razdoblju od 2 tjedna. U pripremljene obrasce upisivale su sastav tkanine, zemlju proizvodnje i proizvođača odjeće.
Najvažniji cilj ovog zadatka bio je potaknuti sudionike projekta da prilikom kupnje odjeće provjeravaju sastav tkanine odjeće radi vlastitog zdravlja. Njihovi dnevnici u tabelarnom obliku objavljeni su na zajedničkom PADLETU svih projektnih partnera.
Anketiranjem utvrđeno da 62 % učenika nikad nije kupovalo već nošenu odjeću
18. 11. 2024.
![Logo projekta izabrana](https://os-sveti-petar-orehovec.skole.hr/wp-content/uploads/sites/150/2024/11/Second-hand-la.jpg)
18. 11. 2024.
Anketiranjem utvrđeno da 62 % učenika nikad nije kupovalo već nošenu odjeću. Gotovo 62 % učenika 7.a, 8. b i 8.c (u anketiranju je sudjelovalo 55 učenika) nikad nije kupovalo već nošenu odjeću. Utvrđeno je to anketom – Fast v. s. sustainable fashion – koja je provedena prošli tjedan kao dio istoimenog eTwinning projekta.
Cilj anketiranja bio je ispitati stavove učenika o shvaćanju koncepta održive mode. No, iako nisu skloni kupovanju u second hand trgovinama dio odgovora naših učenika potvrđuje da neke njihove navike spadaju u održiva ponašanja. Jedna od takvih navika je da većina anketiranih (67 %) zna pokrpati manju rupu na odjeći, a čak gotovo 71% učenika je izjavilo da njihovi ukućani zbog manjeg oštećenja odjeću neće baciti već je je popraviti. Anketom se željelo ispitati stavove učenika o shvaćanju koncepta održive mode
Više u školskom digitalnom listu KLINČEK
O našem eTwinning projektu
20. 10. 2024.
Projekt provodim sa sljedećim školama:
Rödabergsskolan, Stockholm, Švedska
ICS “Regio Parco”, Torino, Italija
Scoala Gimnaziala “Coresi” , Targoviste, Rumunjska
Collège Ennemond Richard, Saint-Chamond Francuska
IES Francisco de los Cobos – Úbeda, Španjolska
Posljednjih desetljeća tekstilna industrija proizvodi sve veće količine jeftine odjeće, izrađene od jeftinih materijala, namijenjene nošenju samo jednu sezonu ili manje, nakon čega se odbacuje. Takozvana brza moda ima značajan utjecaj na okoliš i klimatske promjene. Prema podacima Europske agencije za okoliš (EEA) iz 2020., potrošnja tekstila u Europi imala je u prosjeku četvrti najveći utjecaj na okoliš i klimatske promjene iz perspektive globalnog životnog ciklusa. Bilo je to područje potrošnje s trećim najvećim utjecajem na korištenje vode i zemljišta i petim najvećim u smislu korištenja sirovina i emisija stakleničkih plinova. Međutim, mladi koji najviše konzumiraju brzu modu nedovoljno su svjesni problema koje brza moda nosi sa sobom.
Zato su ciljevi našeg projekta sljedeći:
- Povećati svijest o ekološkom i društvenom utjecaju navika potrošnje odjeće i razvijanje osjećaja odgovornosti prema donošenju održivijih izbora pri kupnji odjeće.
- Promicati ekološke vrijednosti – učenici će istražiti koncept recikliranja u modi, razumjeti važnost smanjenja otpada i cijeniti prirodu
- Podrška lokalnom gospodarstvu: – poticati učenikeda daju prednost kupnji lokalno proizvedenih odjevnih predmeta u odnosu na online kupnju, čime se podržavaju lokalne tvrtke, smanjujući ugljični otisak povezan s otpremom i promičući prakse održive potrošnje.
- Interaktivan i kreativan angažman: učenici će aktivno sudjelovati u interaktivnim aktivnostima koje potiču suradnju kao što su radionice recikliranja i kampanje podizanja svijesti, potičući njihovo razumijevanje održivosti mode kroz praktične i kreativne pristupe i valorizirajući ručni rad, poštujući vrijeme potrebna da se nešto stvori.
Proces rada
Rujan – studeni
- Izrada logotipa projekta
- Radionice za upoznavanje s temama projekta (brza moda, odlagališta odjeće, utjecaj na okoliš, primjeri spore i održive mode i njezine prednosti)
- Anketa o navikama kupnje odjeće i poznavanju pitanja brze mode
- Video konferencija – učenici se upoznaju i igraju kviz o brzoj modi
Prosinac – svibanj
- Članci o održivoj modi: Učenici istražuju i pripremaju članke o primjerima održive mode u svojim zemljama/gradovima i uče o društvenoj i kulturnoj vrijednosti šivanja/vezenja u različitim zemljama: kako se ova stara tradicija može povezati s mirom, slobodom, integracijom i kulturnom baštinom.
- Fashion influenceri: učenici pripremaju kratke video sadržaje – prikazuju primjere popravka i recikliranja odjeće
- Kreativno recikliranje: Učenici izrađuju neki odjevni ili upotrebni predmet koristeći odjeću koju više ne nose
- Dnevnik modnog otiska – učenici u određenom razdoblju bilježe koju odjeću nose i istražuju (sastav materijala, gdje je proizvedena…)
- Završna anketa – tema za mjerenje utjecaja projekta u smislu promjena u navikama studenata pri kupnji odjeće i njihovom razumijevanju problema brze mode.
Lipanj
Diseminacija i evaluacija projekta
Očekivani rezultati
Očekujemo da će suradnja s vršnjacima iz drugih europskih zemalja imati pozitivan učinak na sudionike projekta te će povećati interes i angažirati učenike motivirajući ih na akciju provodeći ideje stečene kroz projektne aktivnosti.
Materijalni rezultati
- Video influencera: dvoje najboljih iz svake škole bit će objavljeno na Instagramu projekta i eTwinning stranici projekta
- E-knjiga s odabranim člancima o održivoj modi
- Dodaci/odjeća od recikliranih predmeta
- Erasmus zastava izrađena od reciklirane tkanine iz svake zemlje
- Rezultati ankete
- Padlet s dnevnikom modnog otiska