048/856-257

ured@os-sveti-petar-orehovec.skole.hr

Osnovna škola

Sveti Petar Orehovec

Škola nije samo mjesto učenja, već i prostor u kojem se grade vrijednosti i odnosi. U današnjem društvu, djeca se sve češće susreću s izazovima s kojima se ne znaju nositi – svakodnevno se suočavaju s glasinama i pritiscima vršnjaka, jedni doživljavaju odbacivanje, drugi se ne znaju suprotstaviti i zauzeti za vrijednosti u koje vjeruju.

Sve su to stvarni problemi koji će oblikovati njihove osobnosti. Naša je odgovornost usmjeravati ih i osnaživati da postanu samopouzdani, promišljeni i odgovorni članovi zajednice.

Zajednički ciljevi roditelja i škole usmjereni su na to da djecu naučimo kako biti prihvaćeni i prihvaćati druge, razmišljati vlastitom glavom i zauzeti se za ono što smatraju ispravnim.

ZAJEDNIČKI CILJEVI RODITELJA I ŠKOLE

1. Potaknuti PRIHVAĆANJE SVIH UČENIKA u razredu.

Svi smo jednako vrijedni.

Svaki učenik i svaka učenica u razredu su jednaki po vrijednosti.

Ne postoji učenik ili učenica koji/koja vrijedi više od drugih.

Ne postoji učenik/učenica koja vrijedi manje od drugih. 

Bez obzira na: ocjene, društveni status, odjeću, izvanškolske aktivnosti.

SVAKO DIJETE ZASLUŽUJE BITI POŠTOVANO I PRIHVAĆENO.

2. Potaknuti KRITIČKO PROMIŠLJANJE glasina.

Ako nisi fizički prisutan/prisutna u nekoj situaciji – ti o toj situaciji NE ZNAŠ dovoljno da bi o njoj mogao sa sigurnošću govoriti.

NAGAĐANJA nisu ISTINA.

GLASINE su rezultat SUBJEKTIVNOG DOJMA neke osobe koja govori o nekom događaju.

Potaknimo djecu da razmišljaju svojom glavom prije nego što prenose glasine.

Pokažimo im primjerom. Zapitajmo sami sebe: kako ja pristupam glasinama? Prenosim li ih dalje kao da su apsolutna istina ili promišljam o tome koliko u njima ima istine?

Pitanja za KRITIČKO PROMIŠLJANJE glasina:

  • Jesam li ja bio prisutan/a u nekoj situaciji o kojoj se govori?
  • Jesam li to što se prenosi čuo/la na svoje uši i vidio/vidjela na svoje oči?
  • Jesam li siguran/a da su tuđe riječi koje prenosim potpuno točne?
  • Što ja mislim o glasini koja se prenosi?
  • Jesam li u stanju odvojiti vlastiti dojam od činjenica?
  • Razumijem li koji je dio istina, a koji samo moja pretpostavka?

3. Osnažiti djecu da se VLASTITIM DJELOVANJEM zalažu za vrijednosti u koje vjeruju.

Kroz razgovor osvijestiti djeci koje su prave vrijednosti. Što im možemo reći?

„Zauzmi se za sebe i za ono u što vjeruješ.”

„Napravi ono što je ispravno, čak i ako nitko drugi ne želi.”

„Pokaži svojim primjerom drugima kako izgleda poštovanje i prihvaćanje.”

„U redu je ako naiđeš na prepreke.”

„Ja sam tu za tebe i bit ću ponosan/na što si se zauzeo/la za svoja uvjerenja.”

„Tu sam da ti pružim podršku.”


Promjena kreće iz nas.

Samo mi imamo moć stvoriti promjenu.

Pokažimo djeci primjerom da i oni imaju tu moć.

Odgajajmo ih da budu snažni i odvažni.

Pomozimo im da nauče prihvaćati različitosti i pružati razumijevanje jedni drugima.

Skip to content